سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجرم اینترنتی در کرمانشاه دستگیر شد 

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: فردی كه به ایمیل یكی از شهروندان نفوذ کرده و به تصاویر‌شخصی گوشی متصل شده بود توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  سرهنگ ‌"علی کریمی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: به دنبال مراجعه حضوری یکی از شهروندان به پلیس فتا و اعلام شکایت مبنی بر این‌ که شخصی ناشناس با نفوذ به اکانت ایمیل متصل به تلفن همراه وی اقدام به بک‌آپ گرفتن از پیام‌ها، تماس‌ها و تصاویر‌شخصیش کرده، پرونده ای تشکیل و موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.


وى افزود: پس از اخذ اظهارات شاكى و بررسی مدارک و تجهیزات دیجیتال موجود توسط کارشناسان پلیس فتا ادعای نامبرده مورد تاًیید گرفت و توانستند با به کارگيری شگردهای فنی و پليسی، متهم  را که از دوستان شاکی بود شناسايی و پس از اخذ دستور مقام قضائی دستگیر کنند.

سرهنگ کریمی تاکید کرد: متهم در تحقیقات مقدماتی منکر قضیه شد ولی پس از مواجه شدن با مدارک و مستندات موجود در پرونده‌، به بزه انتسابی معترف و اظهار کرد که با کسب اعتماد شاکی و به بهانه ارسال ایمیل اطلاعات وی را دریافت و سپس اقدام به بک‌آپ گیری از اطلاعات گوشی وی کرده است.

رئیس پلیس فتا همچنین با توصیه به شهروندان درباره استفاده از رمز عبور مناسب که قابل حدس زدن نباشد، گفت: بهتر است افراد از ارائه ایمیل و رمز خود به دیگران خودداری کرده و اگر مجبور به اینکار هستند حتماً در سریعترین زمان ممکن رمز اکانت خود را تغییر دهند.

وی در پایان، به روز بودن آنتی ویروس بر روی سیستم‌ها را ضروری دانست و گفت: کاربران برای جلوگیری از نفوذ هکرها باید از فایروال‌های (دیوراه آتش) قوی جهت جلوگیری از نفوذ هكرها استفاده کنند.

انتهای  پیام/ز

 
به روز بودن آنتی ویروس بر روی سیستم‌ ضروری  است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.