سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طی شش ماهه سالجاری؛

صادرات استان اردبیل بالغ بر ۵۳ میلیون دلار شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در شش ماهه اول سالجاری میزان صادرات استان اردبیل بالغ بر ۵۳ میلیون دلار شد.

سیدحامد عاملی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: بر اساس آمارهای دریافتی از گمرکات استان در شش ماهه اول سالجاری میزان صادرات استان اردبیل بالغ بر ۵۳ میلیون دلار شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.

وی ضمن تشریح آخرین وضعیت صادرات در استان اردبیل اظهار داشت: خوشبختانه امسال صادرات نسبت به سال گذشته از لحاظ ارزش و حجم رشد قابل توجهی یافته و در صادرات محصولات تولیدی ، با روند بسیار مناسبی روبه‌رو هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به این که مقصد صادرات این محصولات سه کشور عراق، افغانستان و جمهوری آذربایجان است بیان کرد: با توجه به شرایط و ظرفیت‌های مرزی استان اردبیل باید در حوزه صادرات استان را به شرایط مطلوبی برسانیم چرا که هم‌اکنون سهم اردبیل از صادرات کل کشور ناچیز است و باید اردبیل را صادرات‌محور رشد دهیم.

عاملی گفت: طبق برآورد انجام یافته نیمه نخست امسال میزان صادرات استان اردبیل بالغ بر 53 میلیون دلار شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد و این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 65 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به سهم اردبیل از صادرات کل کشور تصریح کرد: با توجه به اهمیت مسئله و توجه به این که افزایش تولید ، صادرات را رشد می‌دهد باید تولید صادرات‌گرا را در استان به مرحله مطلوب برسانیم و اساس صادرات استان را که وابسته به تولید است مستحکم کنیم و روند صادرات را به سمت صعودی بودن پیش ببریم.

وی اظهار کرد: روند صعودی صادرات در استان نشان از ظرفیت‌های استان دارد که در صورت توجه به آن و توسعه واحدهای صنعتی می‌توانیم صادرات استان اردبیل را به سمت رشد و توسعه پیش ببریم.

انتهای پیام/ح

رشد 65 درصدی میزان صارات استان اردبیل

برچسب ها: صادرات ، گمرک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.