سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمار ها علاوه بر شفاف سازی موجب جلوگیری از رانت خواری می شود/۲ هزار و ۴۶۰ طرح نیمه تمام در استان وجود دارد

معاون هماهنگی برنامه و بودجه فارس گفت: حدود ۲ هزار و ۴۶۰ طرح نیمه تمام در استان فارس هست که این پروژه‌ها نیازمند ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عبدالحمید سنگی معاون آمار و اطلاعات سازمان  برنامه ریزی استان فارس در نشست خبری به مناسبت روز جهانی آمار و برنامه ریزی، گفت: ویژگی یک دولت خوب پاسخگویی و شفاف سازی است و پایش آمار موجب کاهش پراکندگی ها می شود.

وی، به ویژگی های آمار و برنامه ریزی اشاره کرد و افزود: زمانیکه آمارهای رسمی ارایه داده شود نرخ بیکاری پایین می آید و باعث می شود از شایعات جلوگیری شود.

سنگی اظهار داشت: آمار شفافیت ایجاد می‌کند و جلوگیری از رانت می‌شود و سرمایه اجتماعی را بالا می‌برد.

وی بیان کرد: اخلاق حرفه‌ای آماری سرعت، دقت و صحت را می‌طلبد.

معاون امار و اطلاعات سازمان برنامه ریزی استان فارس با اشاره به اینکه وظیفه بانک مرکزی کنترل نرخ تورم است، تصریح کرد: اعتقاد داشته باشیم آمار دقیق سرمایه اجتماعی است.

علی سلحشوری معاون هماهنگی برنامه و بودجه فارس هم، گفت: هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی در سال ٩٧ به فارس ابلاغ شده که اکثر آن‌ها مبادله موافقت نامه شده است.

وی افزود: ۶۲۰ میلیارد تومان از این اعتبارات در قالب اعتبار تملک دارایی و مابقی در قالب ردیف اعتبارات توازن منطقه‌ای بوده است.

سلحشوری ادامه داد: تخصیصی که در بخش تملک و دارایی استانی به فارس اعلام شده طی شش ماه گذشته ۵۴ درصد بوده و اعتبارات ٣ درصد نفت و گاز نیز 81 درصد تخصیص یافته است.

وی اظهار کرد: ۹۹ میلیارد تومان اعتبار در سه ماهه اول و ۸۴ میلیارد تومان در ۳ ماهه دوم بابت عدم تخصیص اعتبارات از سال گذشته به فارس تخصیص یافت و در بخش پروژه‌های ملی وضع خوبی داریم و سر جمع ۸۵۰ میلیارد تومان به استان ابلاغ، که تا کنون حدود 86 درصد تخفیف به آن ها تعلق گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه پیمانکاران در بحث مطالبات خود هیچگونه دغدغه‌ای نداشته باشند و با جدیت به کار خود ادامه دهند، بیان کرد: پرداخت مطالبات پیمانکاران در قالب اسناد خزانه کوتاه مدت و بلندمدت ظرف دو تا سه سال آینده انجام خواهد شد.

سلحشوری افزود: ۲ هزار و ۴۶۰ طرح نیمه تمام داریم که برای تکمیل و بهره‌برداری این تعداد پروژه ها به دو هزار و ٢٢٠ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی ادامه داد: حدود ۱۵۸ طرح ملی نیمه تمام در استان هست که نزدیک ۱۷ هزار میلیارد تومان نیازمند بودجه هستند.

سلحشوری تصریح کرد: امسال ۲۴۴۸ پروژه شناسایی شده و این پروزه‌ها به بخش خصوصی و اتاق بازرگانی معرفی شده است.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ٢٢٠ پروژه برای واگذاری شناسایی و مشخص شده که از این تعداد یکصد پروژه در کارگروه واگذاری دستگاه‌های اجرایی مورد بررسی قرار گرفته و برای ٢١ پروژه اعلام فراخوان عمومی شده است.

وی با بیان اینکه ٧٤ پروژه عمومی هفته آینده به فراخوان برای واگذاری گذاشته، جمع کل پروژه‌های واگذار و تکمیل شده توسط بخش خصوصی را ٧٤پروژه اعلام و اضافه کرد: این امر باعث صرفه جویی ٣٧٠ میلیارد ریالی شده است.

سلحشوری همچنین از ابلاغ بخشنامه حمایت از پیمانکارانی که به دلیل نوسانات قیمت ارز دچار خسارت شده‌اند خبر داد و گفت: این مهم به زودی پس از ابلاغ جنبه اجرایی به خود خواهد گرفت.

معاون برنامه و بودجه تصریح کرد: براساس این بخشنامه قدرت خرید پیمانکاران از ٨ درصد به ١٥ درصد افزایش خواهد یافت به این معنی است که مبلغی معادل پانزده درصد به ازای هر سال تاخیر در پرداخت طلب پیمانکاران تا زمان سر رسید اسناد خزانه اسلامی به مبلغ بدهی مسجل اضافه می شود و فرمول‌هایی نیز برای تعدیل نرخ ارز پیش‌بینی و اجرا خواهد شد.
انتهای پیام/ن

نشست خبری به مناسبت روز جهانی آمار و برنامه ریزی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.