سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشگیری از گسترش حاشیه نشینی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: دستگاه قضائی به دنبال یافتن راه حل‌هایی برای پیشگیری از گسترش حاشیه نشینی است و به دنبال اعمال مجازات برای ساکنین این مناطق نیست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،محمدباقر اسلامی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در دومین جلسه کارگروه پیش بینی و پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد در سال جاری، که باحضور دادستان و فرمانداران شهرستان‌های رفسنجان و سیرجان برگزار شد، گفت: به دنبال خشکسالی‌های پی در پی و مشکلات فراوان در روستاها، اهالی این مناطق به شهر‌ها مهاجرت می‌کنند، اما از آنجا که نمی‌توانند در بطن شهر‌ها ساکن شوند به ناچار به حاشیه‌ها پناه می‌برند.

وی با اشاره به آثار و پیامد‌های اجتماعی حاشیه نشینی، افزود: تحقیقات نشان می‌دهد که فضای ساکنین حاشیه نشین شهر‌ها می‌تواند خطرناک و مستعد افزایش بزه، انحراف و آسیب‌های مختلف در این نقاط باشد، ضمن اینکه شرایط حوزه سکونتگاه نیز علاوه بر تاثیر بر رفتار اجتماعی، می‌تواند بر سلامت جسم و روح افراد نیز موثر باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان سپس گفت: هدف از برگزاری کارگروه پیش بینی و پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد این است که درابتدا اولویت مناطق شهرستان‌ها مشخص و سپس کار‌های فنی و جانمایی‌های لازم و تعیین نقاط برای کاداستر شدن اراضی انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد دولت در موضوع بازآفرینی شهری؛ رونق دادن به بافت ناکارآمد شهری و فرسوده می‌باشد افزود: لازم است برنامه‌هایی در نظر گرفته شود تا ارزش املاک در مناطق فرسوده، سکونت گاه‌های غیررسمی کاهش پیدا نکند.

اسلامی گفت: از طرف دیگر ما به دنبال یافتن راه حل‌هایی برای پیشگیری از گسترش حاشیه نشینی هستیم و به دنبال اعمال مجازات برای ساکنین این مناطق نیست.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان افزود: از آنجا که معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، مقوله پیش بینی و پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد را بر عهده دارد، از این رو ترغیب سازمان‌های مردم نهاد جهت فعالیت در این مناطق، از اهداف تعیین شده این معاونت می‌باشد.

همچنین در این نشست دادستان و نماینده فرماندار سیرجان، فرماندار رفسنجان، نماینده اداره ثبت اسناد و املاک استان کرمان و نماینده فرمانداری و اداره راه و شهرسازی کرمان به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود و شرایط حاشیه نشینی در مناطق پرداختند.

در انتهای این جلسه مصوب شد؛ تداخل دو عنوان سکونتگاه غیررسمی و بافت ناکارآمد از سوی اداره ثبت اسناد و املاک استان به اداره مسکن و شهرسازی اعلام شود تا عناوین اصلاح و از هم پوشانی آن‌ها در سامانه جامع حدنگار (کاداستر) جلوگیری به عمل آید.
انتهای پیام/ی

تداخل دو عنوان سکونتگاه غیررسمی و بافت ناکارآمد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.