سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرحله دوم طرح کاهش آلودگی هوا آغاز شد/ خودروهای دودزا جریمه می شوند؛ خودروسازان در حاشیه امن!

در حالیکه از امروز خودرو‌های دودزا و فاقد معاینه فنی ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شوند، اما برنامه‌ای برای ملزم ساختن خودروسازان به کاهش سطح آلایندگی خودرو‌ها وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مرحله دوم طرح کاهش آلودگی هوای تهران (LEZ) از صبح امروز با فعال شدن یک هزار و 140 دوربین در سطح پایتخت آغاز شد.

در این طرح خودروهایی که معاینه فنی نداشته باشند، در صورت تردد در هر نقطه از شهر تهران، روزانه 50 هزار تومان جریمه می شوند.

پیش از این خودروهای فاقد معاینه فنی فقط در صورت تردد در محدوده زوج و فرد جریمه می شدند.

علاوه بر اینکه خودروهای فاقد معاینه فنی توسط دوربینهای شرکت کنترل ترافیک جریمه می شوند، ماموران پلیس راهور هم در صورت مشاهده خودروهای دودزا  آنها را فک پلاک کرده و با نصب پلاک اعزام به تعمیرگاه به آنها 48 ساعت فرصت می دهند تا نسبت به تعمیر خودروی خود اقدام کنند، در غیر این صورت خودرو به پارکینگ منتقل خواهد شد.

محسن پورسیدآقایی معاون ترافیک شهردار تهران اعلام کرده اگر خودرویی دارای معاینه فنی باشد، اما دودزا باشد، توسط پلیس متوقف و اعمال قانون خواهد شد.


بیشتر بخوانید: درخواست ۲ میلیارد دلاری پورسید آقایی برای کاهش آلودگی هوا


وی همچنین توصیه کرده است که خودروهای زیر چهارسال هم نسبت به اخذ معاینه فنی اقدام کنند.

بنابر این گزارش، در سال جاری 110 هزار خودروی زیر 4 سال به منظور دریافت معاینه فنی برتر به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده‌اند و تنها 42 هزار خودرو موفق به دریافت برگ معاینه فنی برتر شدند و  62 هزار خودروی دیگر فاقد معاینه فنی برتر شناخته شدند.

ناتوانی خودروهای زیر 4 سال در کسب معاینه فنی برتر، توپی است که در زمین خودروسازان است، ولی شهروندان به دلیل کم کاری خودروسازان ناچار به محرومیت از مزایای معاینه فنی برتر هستند.

تا زمانی که رویکرد مسئولین مرتبط با حوزه کاهش آلودگی هوا صرفا به برخورد با رانندگان محدود است و شرکت های خودروسازی دارای حاشیه امن هستند، نمی توان انتظار داشت که تنها با اجرای چنین طرحهایی، شهر تهران در رفع معضل آلودگی هوا موفق باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترافیک ، آلودگی هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ali
۱۴:۲۵ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
کاش بجای این طرح خودروهای فرسوده را با شرایط ایده ال با خودروهای جدیدتر و به روز تر تعویض میکردن این که معلومه هیچ ماشین خارجی یا مدل بالا دود نمیکند 100 درصد این طرح هم شامل پولدارها نمیشود که بخواهند نگران شوند . سعی کنید کاری کنید که هیچ مردی شرمنده خانواده خود نشود . کاش کمی بیاندیشیم ...
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
راهور نمی تواند خودروهای پارک در پیاده رو را هم به پارکینگ ببرد؟
محسن
۱۳:۱۷ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
جلوی تردد اتوبوسها و مینی بوسها و موتورهای فرسوده را بگیرید کلی از الودگیها کم میشه
ناشناس
۱۳:۱۲ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
خودروسازهاخودی اند مردم ....
فريبرز
۱۱:۵۱ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
به خدا با خرج كردن پول آلودگي از بين نميره. با زوج و فرد كردن آلودگي از بين نميره. به خدا راهكارش هم هست خيلي هم راحت ميشه اين معضل رو از بين برد.