سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنایی در گفت‌وگو با روزنامه ایزوستیا، مطرح کرد؛

دستاورد‌های آستانه زیر بنایی برای همکاری‌های آتی بین المللی

سفیر ایران در مسکو گفت: دستاورد‌های روند آستانه در خاورمیانه، می‌تواند مبنای همکاری‌های آینده منطقه‌ای و بین المللی باشد.

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی سنایی سفیر ایران در گفت‌وگو با روزنامه ایزوستیا که امروز 1 آبان منتشر شد در بخشی از آن با اشاره به مذاکرات آستانه گفت: پیشرفتی که همکاری سه جانبه (فرمت آستانه) از خود نشان داد، ثابت می‌کند که ما می‌توانیم بر حل مشکلات منطقه‌ای تاثیر مثبت بگذاریم. دستاورد‌های روند آستانه در خاورمیانه، می‌تواند مبنای آینده همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی شود.
وی افزود: ایران عضو مسئولیت پذیر جامعه جهانی است و گزارش‌هایی که آژانس بین المللی انرژی اتمی صادر کرده است (بیش از ۱۲ گزارش) نشان می‌دهد تهران به تعهدات خود پایبند است.
سنایی در ادامه با اشاره به بد عهدی‌های آمریکا اظهار کرد: روشی که آمریکایی‌ها بکار می‌گیرند، باعث خواهد شد تا شرکت‌ها در دراز مدت به فکر کاهش وابستگی خود به اقتصاد و دلار آمریکا باشند. روش آمریکایی ها، تمامی کشور‌های جهان و حتی دوستان واشنگتن را مجبور کرد به فکر اتکا بر اقتصاد ملی باشند و وابستگی به آمریکا را کاهش دهند.
سفیر کشورمان در مسکو درباره پروژه کریدور اظهار کرد: به منظور اجرایی کردن پروژه کریدور بین المللی حمل و نقل "شمال - جنوب" ضروری است چند اقدام صورت گیرد. نخست، هند و برخی از کشور‌های خلیج فارس باید به مزیت‌های اقتصادی این کریدور توجه کنند. ایران، روسیه و آذربایجان باید مکانیسمی را تعریف نمایند که به کمک آن کشور‌های علاقمند بتوانند فعالیت خود در این پروژه را افزایش دهند یا حداقل آن که از آن‌ها دعوت شود در پروژه مشارکت داشته باشند. دیگر اینکه، ضروری است شرکت‌های حمل و نقل و ریلی ایران، روسیه، هند و سایر کشور‌ها نیز جذب این پروژه شوند.

وی در پایان اظهار کرد: دو سند تسهیل صدور روادید در دو سال گذشته بین دو کشور به امضاء رسیده است. توافق نامه تسهیل صدور روادید برای نمایندگان بنگاه‌های تجاری، جامعه علمی و رجال فرهنگی و سند دوم در خصوص لغو روادید برای سفر‌های گروهی گردشگری به امضا رسیده است.
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.