سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عزیمت ۷ هزار مهاجر آمریکای مرکزی به مقصد آمریکا

فرحان عزیز حق، معاون سخنگوی سازمان ملل گفت کاروان مهاجران آمریکای مرکزی که بیش از ۷ هزار نفر هستند در حال حرکت به مقصد آمریکا هستند که اکثرا قصد دارند مسیرشان را به سمت شمال ادامه دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ­بیش از ۷ هزار مهاجر از آمریکای مرکزی، به مقصد آمریکا در حال عزیمت هستند.

فرحان عزیز حق، معاون سخنگوی سازمان ملل متحد در این باره گفت: «کاروان مهاجران آمریکای مرکزی به مقصد آمریکا بیش از ۷ هزار نفر را در بر می‌گیرد.»

وی این ارزیابی از شمار مهاجران، را از سوی «سازمان بین المللی مهاجران» نقل کرده است.

سخنگوی سازمان ملل متحد که در جریان جلسات مطبوعاتی روزانه خود سخن می‌گفت، تصریح کرد: «اکثر افراد کاروان مهاجران، که مشتمل بر ۷ هزار و ۲۲۲ نفر می‌باشند، قصد دارند مسیرشان را به سمت شمال ادامه دهند.»

فرحان حق ابراز امیدواری کرد که با افراد این کاروان با احترام و عزت رفتار شود.

وی تصریح کرد که "سازمان بین المللی مهاجران" و "کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد" برای کمک رسانی به این گروه از مهاجران، بسیج شده اند.

هزاران مهاجر که اکثرشان از کشور هندوراس هستند پس از گذراندن دومین شب اقامت خود در مکزیک، می‌بایست برای رسیدن به مرز‌های آمریکا، که در فاصله سه هزار کیلومتری از نقطه کنونی آن‌ها قرار دارد، مجددا مسیرشان را از سر بگیرند.

روز دوشنبه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرد که این کشور قصد دارد کمک به هندوراس، گوآتمالا و السالوادور را به طور فوری کاهش دهد؛ چرا که کشور‌های مذکور در ممانعت از افرادی که قصد ترک کردن کشورشان و ورود غیرقانونی به آمریکا را دارند، ناتوان هستند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.