سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آذری جهرمی در حاشیه جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی:

فضای امیدبخش ارتباطات می‌تواند در توسعه اشتغال موفق باشد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فضای امیدبخشی در حوزه ارتباطات وجود دارد که می‌تواند در توسعه اشتغال موفق باشد.

به گزارش خبرنگار  حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی معمولا به برنامه‌های بخش‌های مختلف برای توسعه اقتصادی توجه ویژه‌ای دارد و امروز نیز برنامه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: این بخش در ۵ سال اخیر توسعه قابل توجهی داشته به نحوی که سرمایه‌گذاری در بخش ارتباطات که میزان آن ۲۰ هزار میلیارد تومان  بود را به ۴۰ هزار میلیارد تومان افزایش داده است.

آذری جهرمی تصریح کرد: علی‌رغم اینکه بخش‌های مختلف در طی این سال‌ها با رکود مواجه بوده‌اند بخش ارتباطات توسعه خوبی را تجربه کرده و می‌تواند توسعه بخش و لوکوموتیو دیگر بخش‌ها باشد.

وی ادامه داد: طبیعتا تحریم‌های ظالمانه و افزایش نرخ ارز برنامه توسعه را دچار چالش‌های بسیاری کرده و موضوع جلسه امروز نیز این بود که باید برای مدیریت و کنترل اثرات این تلاطم‌ها برنامه‌ریزی‌هایی صورت بگیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در ادامه جلسه پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و وزارت ارتباطات برای حل مشکلات اقتصاد بازار ارائه شد و در نهایت مصوباتی داشتیم که فکر می‌کنم با اجرایی شدن ان‌ها می‌توانیم فضا را به درستی مدیریت کنیم.

آذری جهرمی تاکید کرد: حجم بازار در سال گذشته ۳۶ هزار میلیارد تومان بوده و امسال پیش‌بینی می‌شود که این رقم به ۴۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کند که بنا شد ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از این ۴۰ هزار میلیارد تومان به بودجه و هزینه‌های کشور اختصاص پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: ارزیابی بنده این است که برای سال آینده مشکلی نخواهیم داشت و طبیعتا تلاطم‌هایی در بازار ارزی صورت گرفت ممکن است حوزه توسعه را کمی کند کند چرا که اهدافی که در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده با این نرخ رشد ارز قابل دستیابی نیست.

آذری جهرمی گفت: حدودا ۸۰ درصد خانواده‌ها از اینترنتی با سرعت ۲۰ مگابایت به بالا استفاده می‌کنند اگرچه هزینه‌ها دوبرابر شده، اما تعرفه‌ها تغییری نکرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: کمیسیون اقتصاد منتظر ارسال طرح نوآفرین به دولت است؛ در جلسه امروز بحث‌هایی صورت گرفت تا این طرح سریع‌تر بررسی شده و موانع ان برداشته شود.

وی ادامه داد: جمع‌بندی جلسه این بود که فضای امیدبخشی در حوزه ارتباطات وجود دارد که می‌تواند در توسعه اشتغال موفق باشد و حتی توسعه بخش دیگر را فراهم کند، امیدواریم مصوبات امروز به انجام برسد چرا که می‌توانیم رشد بازار را مدیریت کنیم و بخش خصوصی نیز می‌تواند فضای کسب و کار خود را به درستی ادامه دهد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.