سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون اجتماعی وزارت بهداشت؛

میزان مصرف لبنیات نشان از توسعه یافتگی یک کشور است/ مدیران به دنبال حمایت از تولیدکنندگان داخلی باشند

ایازی گفت: توسعه یافتگی یک کشور از روی میزان مصرف لبنیات و شیر روزانه مردم آن کشور مشخص می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید هادی ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت امروز در همایش غذای سالم لبنیات سالم که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: مصرف مواد لبنی نشان‌دهنده توسعه یافتگی کشورها و حاکی از آن است که مردم آن جامعه می‌دانند برای سلامت خود باید لبنیات و شیر را به میزان کافی مصرف کنند.

وی ادامه داد: مردم ایران تنها 20 درصد از میزان لبنیات مورد نیاز را استفاده می‌کنند، باید مردم را به این باور برسانیم که بیشتر لبنیات، سبزیجات و میوه مصرف کنند زیرا این دسته از مواد غذایی برای سلامتی مردم بسیار مفید است.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه مردم باید از نظر اجتماعی به جایگاهی برسند که خود به فکر سلامتی‌شان باشند، افزود: باید میزان سرانه مصرف مواد لبنی را در کشور افزایش پیدا کرده و میزان اشتغال در این حوزه به 500 تا 600 هزار شغل برسد، باید این باور در جامعه اجرا شود که مدیران به دنبال حمایت از تولیدکنندگان داخلی در کشور هستند.

وی یادآوری کرد:‌ در بسیاری از موارد مردم را به مصرف زیاد تشویق نمی‌کنیم،‌در حالی که موضوع لبنیات با سایر موضوعات دیگر فرق می‌کند.

انتهای پیام/

لزوم افزایش میزان سرانه مصرف مواد لبنی در کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.