سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسابقات ملی صدای نور / معرفی ساده وروان آیات قران

دبیر جرایی مسابقات گفت: مسابقات ملی صدای نور با هدف معرفی آسان آیات قران در مراکز آموزش عالی کشور برگزار می‌شود.

براتی مقدم دبیر اجرایی این مسابقه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ گفت: مسابقه ملی صدای نور با هدف معرفی ساده وروان آیات قرآن با بهره گیری از تفسیر حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای قرائتی امسال نیز همانند سال‌های گذشته در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور و همچنین عموم مردم برگزار می‌گردد.

وی افزود: ایده مسابقه صدای نور در سال ۱۳۹۴ از طرف مؤسسه آموزش عالی فردوس ارائه شد و مورد تایید وحمایت ستاد احیا وهماهنگی فعالیت‌های کانون قرآن وعترت که زیر نظر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان است قرار گرفت و باحمایت‌های انجام شده توسط این دو ارگان این مسابقه از بین دانشگاه‌های مشهد به یک مسابقه ملی تبدیل شده و اداره‌ی کل اوقاف و امورخیریه استان خراسان رضوی نیز به این مجموعه اضافه شد تا بتوانند یک رویداد ملی را رقم بزنند.

دبیر اجرایی این مسابقه ادامه داد: تا کنون بیش از ۱۵ شهر و ۲۸ دانشگاه در این مسابقه شرکت کرده اند، آگاهی بخشی به افراد در مسائل روز جامعه، معرفی خط مشی موثر و کارآمد در زندگی افراد، زمینه سازی برای گسترش تفکر در آیات الهی، آشنایی با مهمترین معارف قرآن کریم، توانایی درک و فهم معنای آیات قرآن و برداشتن پرده ابهام و نشان دادن معنای باطنی و درونی الفاظ در آیات کریم از جمله اهداف برگزاری این مسابقه قرآنی است.

براتی مقدم گفت: این مسابقه در ۳ محور: شناخت دوست و دشمن، آشنایی با راه نجات و تقویت انگیزه‌های انقلابی برگزار شده و شامل ۵ مرحله است و هرمرحله شامل ۳ دوره می‌باشد که در هردوره یک صوت با سوالات مربوط به آن در کانال‌های مسابقه در پیام رسان سروش، ایتا و روبیکا منتشر می‌شود.

وی افزود: لینک سوالات هر هفته در کانال مربوطه منتشر می‌شود و شرکت کنندگان بعد از گوش دادن به صوت وارد لینک شده و با تکمیل کامل فرم مشخصات میتوانند سوالات را که به صورت تستی طراحی شده مشاهده کرده و پاسخ دهند.

دبیر اجرایی مسابقهادامه داد: این مسابقه از ۵ آبان ماه ۹۷ آغاز شده و تا فروردین ماه ۹۸ ادامه دارد، اختتامیه مسابقه اردیبهشت ماه ۹۸ خواهد بود که از نفرات برتر آزمون با جوایز نقدی و غیر نقدی تقدیر می‌گردد.

گفتنی است علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین شرکت در مسابقه به کانال‌های مسابقه در پیام رسان‌های ایتا (http://eitaa.com/sedayenour) سروش (http://sapp.ir/sedayenour) و روبیکا (https://rubika.ir/sedayenour) مراجعه نمایند.

انتهای پیام // ف. ک


برگزاری مسابقات صدای ملی نور

برچسب ها: اخبار مذهبی ، قرآن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.