سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت 530 مراقب سلامت در مدارس خوزستان

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان از فعالیت 530 مراقب سلامت در مدارس استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمود معزی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان در شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: طی 5 سال گذشته کار در حوزه بهداشت و سلامت دانش آموزان از حالت سنتی خارج شده و به صورت علمی صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش خوزستان دارای 530 مراقب سلامت است بیان داشت: در حوزه سلامت تمامی ریزفاکتورهایی که بر سلامت دانش آموزان اثر گذار هستند مورد ارزیابی و بررسی قرار می گیرند.

کمایی به پدیده ریزگردها در خوزستان اشاره کرد و افزود: بزودی 400 هزار ماسک توسط اداره کل مدیریت بحران در مدارس استان توزیع خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان مهم ترین وظایف این معاونت را ارائه آموزش های بهداشتی و ایمنی در مدارس عنوان کرد و اذعان داشت: برگزاری کلاس ها و برنامه های آموزشی، آشنا ساختن دانش آموزان با سازمان هایی که در ایمنی نقش دارند مانند؛ آتش نشانی، بررسی وضعیت بهداشتی فضاهای آموزشی و بازدید از چگونگی فرآیند کار در بوفه های مدارس بخشی از وظایف ما در حوزه سلامت دانش آموزان است.

این مقام مسئول بر لزوم همکاری سایر دستگاه ها با آموزش و پرورش برای ارتقاء شاخص های سلامت و بهداشت در مدارس تاکید و تصریح کرد: بهسازی سرویس های بهداشتی مدارس و جداسازی آبخوری ها از سرویس های بهداشتی بخشی از اقداماتی است که با مشارکت سایر دستگاه ها مثل شهرداری ها در مدارس محقق می شود.

محمود معزی، اصلاح فاضلاب های روباز در اطراف مدارس، لایروبی سیستم های فاضلاب، آسفالت محوطه مدارس، جمع آوری اغذیه فروشان غیرمجاز در اطراف مدارس و همکاری در جهت ایجاد فضای سبز در حیاط مدارس را بخشی از فعالیت هایی عنوان کرد که با همکاری دستگاه هایی مانند آب و فاضلاب، شهرداری و محیط زیست می توان آن ها را انجام داد.

وی همچنین خواستار رسیدگی به وضعیت زیر ساخت های بهداشتی در مدارس شد و اظهار داشت: حدود 2 هزار و 700 سرویس بهداشتی در مدارس نیازمند بهسازی و تعمیر هستند که برای این کار نیازمند اعتبارات استانی هستیم.

انتهای پیام/گ

مدارس،  زیر ذره بین کارشناسان بهداشت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.