سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موفقیتی دیگر برای فولاد مبارکه با دست یابی به سطح زرین جایزۀ جهانی بنیاد مدیریت کیفیت اروپا

نخستین بار در کشور و پس از ارزیابی ارزیابان بنیاد مدیریت کیفیت اروپا (EFQM) ، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با کسب امتیاز بالاتر از ۶۰۰ برندۀ سطح زرین (GOLD) این جایزه جهانی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،در پی کسب این موفقیت ارزشمند عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه گفت : رشد، پویایی و حرکت در مسیر سرآمدی لازمۀ حضور موفق سازمان‌ها در فضای رقابتی و پرتلاطم کسب وکار امروزی است ؛ شرکت فولاد مبارکه به عنوان پیشتاز صنعت فولاد کشور و در جهت خلق ارزش مشترک برای همۀ ذینفعان سازمان همواره خود را متعهد به حرکت در مسیر تعالی می داند.

وی افتخارآفرینی فولاد مبارکه و کسب نتایج موفقیت آمیز داخلی و بین المللی ازجمله موفقیت اخیر در ارزیابی جایزۀ جهانی بنیاد مدیریت کیفیت اروپا (EFQM) به عنوان یک نهاد معتبر بین المللی در حوزه مدیریت را مهر تأییدی بر تعهد کارکنان فولاد مبارکه و حرکت این شرکت در مسیر تعالی دانست و گفت : با تبریک به همۀ همکاران سخت کوش و پرتلاش شرکت که تمام همت و کوشش خود را در جهت تولید کالایی باکیفیت و اقتصادی به کار گرفته اند ، باید به خاطر داشته باشیم که همدلی و افزایش مشارکت تمامی کارکنان نقش بی بدیلی در شتاب بخشیدن به مسیر رشد و تعالی سازمان در شرایط خطیر کنونی خواهد داشت.

بهرام سبحانی رئیس انجمن فولاد ایران و مدیرعامل سابق شرکت فولاد مبارکه که برای دریافت لوح زرین جایزۀ جهانی بنیاد کیفیت اروپا در کنفرانس سالانۀ EFQM در وین اتریش شرکت کرده بود ، پس از دریافت این نشان، طی سخنانی ضمن تقدیر از کارکنان فولاد مبارکه به دلیل نگرش و عملکرد مبتنی بر نظام‌های نوین مدیریتی ، مشارکت و تعلق سازمانی در فولاد مبارکه را از مهمترین عوامل موفقیت این شرکت دانست.

وی از الگوی مدیریت کیفیت اروپا (EFQM) که حاصل تجارب مدیریتی در سطح جهانی است ، به عنوان الگویی مناسب برای مدیریت اثربخش بنگاه‌های کشور یاد و ابراز امیدواری کرد توجه به این رویکردها همواره در کشور، خصوصا صنعت فولاد مورد توجه قرار داشته باشد.

فولاد مبارکه توانست با اتخاذ راهبرد و اقدامات مناسب به اهداف و نتایج مورد انتظار خود دست یابد

در همین خصوص منوچهر نیکفر معاون تکنولوژی فولاد مبارکه نیز ضمن تبریک این موفقیت به مدیریت و کارکنان شرکت تصریح کرد : سال جاری دومین دورۀ حضور فولاد مبارکه در فرایند ارزیابی بنیاد مدیریت کیفیت اروپا (EFQM) بود و سازمان موفق شد با رشد بیش از ۵۰ امتیاز نسبت به دورۀ قبل به سطح زرین این جایزه دست یابد.

وی کسب این امتیاز را ناشی از رشد شاخص‌ها و نتایج سازمان در همۀ حوزه‌ها ازجمله نتایج مشتریان، کارکنان، جامعه و بهبود شاخص‌های سودآوری، کیفیت، تولید و... دانست و افزود: باوجود چالش‌های مختلفی همچون محدودیت در منابع به ویژه آب، نیاز به طراحی محصولات ویژه و ایجاد تنوع در سبد محصولات، فولاد مبارکه توانست با اتخاذ استراتژی و اقدامات مناسب به اهداف و نتایج مورد انتظار خود دست یابد.

وی ابراز امیدواری کرد: با تلاش همکاران و اتخاذ تدابیر مناسب، حرکت در مسیر پیموده شده با شتاب بیشتری تداوم یابد و در آینده نیز فولاد مبارکه به عنوان الگوی سرآمدی در صنایع کشور پیشتاز باشد.

مدیریت فولاد مبارکه از بدو تأسیس شرکت به استقرار نظام ها و الگوهای مدیریتی توجه ویژه ای داشته است

محمد ناظمی هرندی مدیر تضمین کیفیت و تعالی سازمانی فولاد مبارکه هم با اشاره به اینکه مدل (EFQM) از معتبرترین الگوهای مدیریتی دنیاست تصریح کرد: این الگوحاصل تجارب ۱۴ شرکت اروپایی ازجمله فولکس واگن، فیلیپس، بوش و... است که در سال ۱۹۸۸ آن را طراحی کردند.

وی با تأکید بر اینکه از سال ۱۹۹۲ که ارزیابی براساس این مدل انجام میشود و بیش از ۱۱۰۰ سازمان عمدتا اروپایی در این فرایند شرکت کرده اند، تنها ۵۴ شرکت موفق به کسب امتیاز بالای ۶۰۰ و دریافت سطح زرین شده اند، اظهار داشت : بالاترین سطح در این ارزیابی امتیاز بالاتر از ۷۰۰ و سطح پلاتینیوم است که ۱۰ سازمان ازجمله زیمنس، BMW، بوش و ... موفق به کسب امتیاز در این سطح شده اند.

مدیر تضمین کیفیت و تعالی سازمانی فولاد مبارکه افزود: مدیریت فولاد مبارکه از بدو تأسیس شرکت به استقرار نظامها و الگوهای مدیریتی توجه ویژه ای داشته و همواره سعی کرده شرکت را در مسیر ارزیابی‌ها و ممیزی‌های گوناگون برای شناسایی حوزه‌های بهبود قرار دهد.

ناظمی در همین خصوص به انجام ارزیابی دورۀ قبل EFQM در فولاد مبارکه و اجرای بیش از ۲۰ طرح بهبود در حوزه‌های مختلف براساس گزارش بازخورد شناسایی در این شرکت اشاره کرد و ضمن قدردانی از تمامی همکارانی که در فرایند ارزیابی مشارکت داشتند، ابراز امیدواری کرد بهبود مستمر در شرکت به عنوان یک ارزش سازمانی کماکان سرلوحۀ همۀ کارکنان قرار گیرد.

شجاعی رئیس سیستم های مدیریت و سرآمدی فولاد مبارکه نیز ضمن اشاره به فرایند ارزیابی EFQM گفت : این فرایند شامل دو مرحلۀ تدوین اظهارنامه و سایت ویزیت است ؛ در مرحلۀ اول سازمان طبق الگوی EFQM اقدام به اعلام رویکردها و نتایج خود در قالب یک سند مدیریتی می کند و در ادامه ، تیم ارزیابی انتخاب شده از سوی دبیرخانۀ جایزه اقدام به ارزیابی اولیه می کند ؛ پس از آن تیم ارزیابی با حضور در محل شرکت و از طریق مصاحبه با رده‌های مختلف(از مدیرعامل تا ردۀ عملیاتی) اقدام به ارزیابی سازمان می کند و در نهایت امتیاز و گزارش بازخورد را به سازمان ارائه می نماید.

وی با تأکید بر اینکه در این دوره تیمی پنج نفره از ارزیابانی از کشورهای هلند ، رومانی ، مجارستان ، اتریش و اسپانیا طی ۴ روز با برگزاری بیش از ۳۰ جلسه و با مشارکت حدود ۱۳۰ نفر از همکاران اقدام به ارزیابی شرکت فولاد مبارکه نمودند ، خاطرنشان کرد : پس از طی این مراحل، شرکت موفق به اخذ سطح زرین جایزۀ EFQM اروپا شد.

رئیس سیستم های مدیریت و سرآمدی فولاد مبارکه کسب این موفقیت را حاصل کار تیمی منسجم و مشارکت همۀ واحدها در فرایند ارزیابی دانست و از تمامی همکاران که با حضور مؤثر و فعال خود در فرایند ارزیابی نقش آفرینی کردند، قدردانی کرد.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.