سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس «میتسوبیشی یواف‌جی» هم در کنفرانس عربستان شرکت نمی‌کند

گروه مالی میتسوبیشی یواف‌جی اعلام کرد مدیر این شرکت نیز در اعتراض به قتل «جمال خاشقجی» خبرنگار مخالف رژیم سعودی، در کنفرانس سرمایه‌گذاری عربستان شرکت نمی‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، گروه مالی میتسوبیشی یواف‌جی که یک شرکت خدمات مالی و بانکداری ژاپنی است یکشنبه اعلام کرد مدیر این شرکت هم در اعتراض به قتل «جمال خاشقجی» خبرنگار مخالف رژیم سعودی در کنفرانس سرمایه‌گذاری عربستان شرکت نمی‌کند. رؤسای شرکت‌های مختلف در اعتراض به قتل خاشقجی توسط رژیم سعودی از شرکت در این کنفرانس انصراف داده اند و تعداد این معترضان همچنان رو به افزایش است.

سخنگوی این شرکت ژاپنی اعلام کرد پس از در نظر گرفتن جنبه‌های مختلف این تصمیم اتخاذ شد.

خاشقجی متولد عربستان و ساکن آمریکا بود. او در روزنامه واشنگتن پست مطالب ضد ریاض می‌نوشت. وی در دوم اکتبر پس از ورود به ساختمان کنسولگری عربستان در ترکیه دیگر دیده نشد. با اینکه مقامات سعودی دو هفته از سرنوشت او اظهار بی اطلاعی می‌کردند، عربستان روز شنبه اعلام کرد او در جریان یک درگیری فیزیکی در داخل کنسولگری کشته شده است! دو نفر از مقامات سعودی گفته اند مرگ خاشقجی بر اثر خفگی بوده است.

تعداد زیادی از مقامات و مدیران آمریکایی و اروپایی از جمله «استیون منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا و «مورگان چیس» رئیس شرکت جی‌پی مورگان چیس سفر خود به عربستان برای شرکت در این نشست را لغو کرده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، عربستان ، قتل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.