سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کامیون های آرد صادراتی توقیف شده، بسوی عراق حرکت کردند

معاون گمرک چذابه از رفع توقیف 13 کامیون حامل آرد صادراتی که شامگاه دوشنبه هفته گذشته بعنوان قاچاق توقیف شده بودند خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید سعید فاضلی، معاون گمرک چذابه به توقیف و جلوگیری از خروج 13 کامیون حامل آرد صادراتی به وزن 390 تن که دوشنبه شب هفته گذشته حین خروج از بارانداز بازارچه چذابه توسط ماموران مرزبانی اشاره کرد و اظهار داشت: این محموله ها با حکم مرجع قضایی رفع توقیف شدند.

وی با بیان اینکه همه مراحل اداری و تشریفات قانونی برای صادرات این محموله آرد به عراق از سوی گمرک چذابه انجام شده بود تصریح کرد: ولی ماموران مرزبانی این محموله را به ظن قاچاق توقیف کرده و رفع توقیف آن را منوط به صدور حکم قضایی کردند.

فاضلی اذعان داشت: گمرک چذابه نیز براساس وظیفه قانونی خود و حمایت از صادرات قانونی کالا، مدارک و سیر تشریفات گمرکی را به صورت مستند به دادگستری شهرستان دشت آزادگان و سپس به اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان که مرجع رسیدگی به پرونده های قاچاق کالا و ارز در استان است ارسال نمود.

معاون گمرک چذابه گفت: تعزیرات حکومتی خوزستان نیز با مطالعه و بررسی مدارک دریافتی از مراجع قانونی از جمله گمرک، حکم رفع توقیف این محموله آرد و صادرات به عراق را صادر کرد.

این مقام مسئول بیان کرد: این محموله آرد صادراتی که در چند روز اخیر در محدوده بارانداز بازارچه مرزی چذابه در انتظار تعیین تکیلف بود پس از صدور حکم قضایی، تا ساعاتی دیگر از مرزبانی منطقه عبور و بسوی عراق می کند.

گفتنی است؛ گمرک چذابه پیش تر اعلام کرده بود هیچ سند معتبری برای تلقی کردن قاچاق این محموله در دست نیست، بنابراین صادرات محموله آرد بلامانع است. این درحالی بود که مرزبانی منطقه به قاچاق بودن این محموله به دلیل اینکه آرد به عنوان یک کالای اساسی تلقی می شود و در شرایط تحریم ممنوعیت قانونی برای صادرات آن وضع شده است اصرار داشت.

گمرک چذابه در پاسخ به طرح چنین موضوعی از سوی فرماندهی مرزبانی دشت آزادگان اعلام کرد گندم این محموله آرد از کشورهای آسیای میانه به صورت قانونی وارد کشور شده و پس از تبدیل آن به آرد مجوز صادراتی آن از سوی گمرک صادر شده است بنابراین این آرد ، تولید داخلی نیست.

بر اساس اعلام گمرک چذابه در سال جاری دهها محموله آرد با منشاء گندم وارداتی از کشورهای آسیای میانه از طریق مرز چذابه به عراق صادر شده است.

وزارت جهاد کشاورزی پیش تر موافقت خود را با صادرات آرد در صورتی که گندم آن وارداتی باشد اعلام کرده بود.

بازارچه مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز ، یکی از بازارچه مرزی فعال بوده و در جوار آن نیز پایانه مسافری برای تردد زائران ایرانی عتبات عالیات و گردشگران و زائران کشور عراق به صورت شبانه روزی فعالیت می کند.

انتهای پیام/گ

توقیف محموله های کالای قاچاق

برچسب ها: قاچاق ، کمرگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.