سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلیسایی با تزئینات اسکلت انسان در یکی از بزرگترین شهرهای اروپا +عکس

تزئیانت عجیب و چندش‌آور کلیسایی در چهاردهمین شهر بزرگ اتحادیه اروپا را در این خبر مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در دین مبین اسلام بر  دفن شرعی و اصولی جسد انسان پس از فوت او تأکید بسیاری شده و مسلمانان پیکر فرد متوفی را بعد از مرگ با آداب و اصول خاص تشییع کرده و به خاک می‌سپارند.

در دیگر ادیان الهی نیز آئین و مراسم خاصی برای تدفین فوت‌شدگان هر منطقه وجود دارد و در این رابطه نکاتی جالب درباره رسم‌ و رسوم تشییع مردگان در میان مسیحیان در ادامه این خبر بازگو می‌شود.

مسیحیان اولیه مثل یهودیان و رومی‌ها، جسد عزیزان فوت شده خود را در دخمه‌های زیرزمینی دفن می‌کردند. در این دخمه‌ها یک کلیسای کوچک برای اجرای مراسم تدفین به چشم می‌خورد و بر اساس مستندات تاریخی موجود، مسیحیان شکنجه شده در این قبرهای تاریک زیرزمینی پنهان می‌شدند و حتی در آنجا زندگی می‌کردند.

در حال حاضر تدفین فوت‌شدگان در مسیحیت همچون تدفین مردگان مسلمان انجام می‌شود و افرادی که به هر دلیلی فوت کنند، درون قطعه‌ای قبر دفن می‌شوند و نمادی صلیبی به عنوان نماد دین مسیحیت نیز بر بالای سنگ مزار آن‌ها نصب می‌شود.

در ادامه تصویری از نمای بیرونی یک کلیسا  در شهر پراگ «پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کشور جمهوری چک» در کشور  جمهوری چک را می‎بینید که با استخوان‌های اسکلت انسان‌هایی که پیش از احداث این کلیسا فوت کرده و در آن محل دفن شده و سپس کشف شده‌اند، تزئین شده است.

پراگ چهاردهمین شهر بزرگ اتحادیه اروپا به شمار می‌رود و جمعیتی در حدود 2 میلیون نفر در آن سکونت دارند و بیشترین جمعیت آن را مسیحیان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مسیحیت ، عجیب ترین ها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.