سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاور وزیر نیرو جزئیات خدمات‌رسانی به زائران حسینی را تشریح کرد؛

ایجاد ۵ قرارگاه صنعت آب و برق در پایانه‌های مرزی

مرادی گفت: وزارت نیرو با اعزام و استقرار ۴۰ گروه فنی، مهندسی در پایانه‌های مرزی و مسیر پیاده‌روی ۸۰ کیلومتری شهر‌های نجف به کربلا، خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی را آغاز کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت نیرو؛ سیدیعقوب مرادی مشاور وزیر نیرو با اشاره به اقدامات وزارت نیرو برای خدمات رسانی به زائرین کربلا معلی اظهار کرد: گروه‌های مجهز فنی در قالب ۴۰ گروه ۴۰ نفری، برقراری و کنترل انشعاب‌های آب، برق و فاضلاب ۴۰۰ موکب ایرانی را در مرز‌ها و شهر‌های نجف و کربلا بر عهده دارند.

مشاور وزیر نیرو و مسئول ستاد عتبات عالیات وزارت نیرو همچنین از ایجاد پنج قرارگاه وزارت نیرو در پایانه‌های مرزی و شهر کربلای معلی به منظور خدمات‌رسانی در زمینه‌های آب، برق و شبکه‌های فاضلاب به زائران خبر داد.

وی با بیان اینکه یک قرارگاه در پایانه مرزی میرجاوه برای خدمات‌رسانی به زائران پاکستانی و کشمیری عازم عتبات مقدس ایجاد شده است، افزود: این قرارگاه آمادگی خدمات‌رسانی آب و برق به تعداد ۱۰۰ هزار نفر را دارد.

مرادی ادامه داد: در قرارگاه‌های اربعین وزارت نیرو و شهر‌های نزدیک به پایانه‌ها تعداد هشت آزمایشگاه مجهز سیار با قابلیت انجام آزمایش‌های میکروبی، شیمیایی و فیزیکی آب به منظور سنجش مداوم کیفیت آب آشامیدنی تولیدی و توزیعی بین زائران و موکب‌ها مستقر شده است.


بیشتر بخوانید:اربعین حسینی فرصتی برای خدمت‌رسانی صنعت آب و برق به زائران کربلا


مرادی در پایان گفت: خط انتقال آب بستان به چذابه و امتداد آن تا پایانه‌مرزی به طول دو کیلومتر تا اربعین حسینی تکمیل شده و پس از آن، نیاز به انتقال و توزیع آب سیار مرتفع و آب مورد نیاز موکب‌های پایانه چذابه به‌صورت پایدار تامین می‌شود.

انتهای پیام/

آغاز به‌کار خدمات‌رسانی وزارت نیرو به زائران اربعین حسینی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.