سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیابانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تولید مطلوب مرکبات و کیوی در سال جاری/کاهش ۴۰ درصدی تولید سیب درختی صحت ندارد

یک مقام مسئول گفت: براساس مشاهده عینی از باغات، امسال در تولید کیوی و مرکبات هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

عنایت اله بیابانی، قائم مقام خانه کشاورز در گفت و گو با خبرنگارصنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کمبود تولید کیوی در سال جاری را رد کرد و گفت: براساس مشاهده عینی باغات، تولید کیوی از وضعیت مساعدی برخوردار است که انتظار می رود در جهت حمایت از تولیدکننده، با اعمال نظارت بیشتر مسئله دلالی را حذف کنیم.

وی تولید کیوی در سال جاری را 150 تا 170 هزارتن پیش بینی کرد و افزود: با توجه به تولید مناسب کیوی، در تامین نیاز داخل و صادرات مشکلی نداریم و تنها در برخی مناطق ممکن است تولید کیوی کاهش داشته باشد.

به گفته بیابانی برخی افراد با اظهاراتی مبنی بر کاهش 25 درصدی تولید کیوی در سال جاری می خواهند جو بازار را برهم بزنند تا بیشترین سود را از آشفتگی بازار از آن خود کنند.


بیشتر بخوانید: تولید مطلوب مرکبات و کیوی در سال جاری/ ضرورت تجدید نظر در صنعت بیمه محصولات کشاورزی


عضو شورای مرکزی خانه کشاورز درباره آخرین وضعیت مرکبات بیان کرد: امسال بهترین سال را از نظر تولید مرکبات کیفی خواهیم داشت و همواره پیش بینی می شود که تولید به 4 میلیون و 300 تا 4 میلیون و 500 هزارتن برسد.

وی درباره آخرین وضعیت تولید سیب درختی بیان کرد: اگرچه سرمازدگی بهاره تا حدودی بر کاهش تولید سیب درختی تاثیر گذاشته است، اما میزان تولید بیش از نیاز داخل خواهد بود که همانند سال گذشته باید مقداری از آن به بازارهای هدف صادر شود.

قائم مقام خانه کشاورز در پایان با اشاره به اینکه افزایش قیمت سیب ارتباطی به تولید ندارد، تصریح کرد: با توجه به آنکه تولید سیب مازاد بر نیاز داخل است، از این رو اختلاف قیمت میوه از باغ تا بازار ناشی از سودجویی عوامل دلال و واسطه است.

انتهای پیام/

تولید کیوی به 170 هزارتن می رسد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.