سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نرخ نخودچی و کشمش افزایش یافت/کاهش تولید، عامل گرانی

یک مقام مسئول گفت: کمبود تولید و افزایش صادرات منجر به نوسان قیمت نخودچی و کشمش در بازار شده است.

مصطفی احمدی، رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار در گفت و گو با خبرنگارصنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره دلایل گرانی اقلام آجیل و خشکبار در سال جاری اظهار کرد: مولفه های مختلفی نظیر میزان تولید، مصرف، خشکسالی، نوسان نرخ ارز و صادرات بر افزایش قیمت آجیل و خشکبار تاثیرگذار بوده است.

به گفته وی خشکسالی اخیر، کاهش 40 تا 70 درصدی  تولید و دلال بازی از دیگر دلایل اقلام آجیل و خشکبار در بازار به شمار می رود.

احمدی ادامه داد: در چند روز اخیر با تعادل نرخ دلار، صنف آجیل و خشکبار در رکود به سر می برد، چراکه افرادی که اجناس خود را با نرخ های بالا خریداری کردند، حاضر نیستند که ارزان بفروشند.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار از افزایش قیمت نخودچی و کشمش در بازار خبر داد و گفت: با توجه به افزایش قیمت اقلام آجیل و خشکبار، نخودچی و کشمش از این قاعده مستثنی نیست، چراکه کمبود تولید و افزایش صادرات منجر به نوسان 30 تا 40 درصدی نخودچی و 60 تا 70 درصدی کشمش در بازار شده است.


بیشتربخوانید:افزایش قیمت آجیل و خشکبار به ایستگاه آخر رسید


به گفته وی؛ با توجه به افزایش صد درصدی قیمت برخی اقلام آجیل و خشکبار می توان گفت که استمرار این روند به دلیل رکود حاکم بر بازار ضرر هنگفتی بر صنف وارد می‌کند.

احمدی در پایان تصریح کرد: در پی گرانی های اخیر، این اقلام تنها میان دلالان خرید و فروش می شود و افراد عادی تمایلی به خرید هر کیلو تخمه کدو به نرخ 50 هزار تومان را ندارند ، بنابراین انتظار می رود کاهش نرخ ارز استمرار یابد تا اقلام آجیل و خشکبار از سبد خانوار حذف نشود.

انتهای پیام/

افزایش صد درصدی قیمت آجیل و خشکبار ضربه مهلکی بر صنف وارد کرد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۱:۴۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
من یک فروشگاه کوچیک آجیل و خشکبار تو شهر اصفهان دارم پارسال تخمه گل آفتاب شب چله هشت هزار تومن امسال بیست و هفت هزار کشمش پانزده هزار بود امسال شده چهل و پنج هزار این یعنی پارسال کل جنسی که داخل مغازه و انبار بود حدودا چهارصد میلیون میشد الان بالای یک میلیارد البته با وام و کلی بدبختی جنس جور کردن و آبروی فروشگاه حفظ کردن برای مشتریانی که قدرت خرید ندارند
عقل کل
۰۹:۴۰ ۰۳ آبان ۱۳۹۷
قیمت خشکبار اصلا عقلانی نیست باید حقوق یک روز کار 12 ساعتو بدی یک کیلو تخمه که تو یک ساعت تموم میشه