سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح سرشماری کندوهای زنبور در امیدیه آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان امیدیه از آغاز طرح سرشماری زنبورستان ها در این شهرستان امیدیه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید داود علوی فرد، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان امیدیه اظهار کرد: در راستای ساماندهی فعالیت های زنبورداری و تأمین به موقع و کافی نهاده های زنبور عسل از نیمه اول مهرماه سال جاری طرح سرشماری کندوهای زنبورستان های این شهرستان آغاز گردید.

وی بیان داشت: این سرشماری توسط مروجین پهنه ها و با همکاری واحد امور دام شهرستان انجام می شود و در نهایت اطلاعات جمع آوری شده در این سرشماری برای تجزیه و تحلیل در سامانه مدیریت جامع داده های کشاورزی ثبت می شود.

علوی فرد تصریح کرد: در این طرح تعداد کندوها از جمله مدرن و بومی، میزان تولید عسل و دیگر فرآورده های زنبور عسل ثبت می گردد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان امیدیه در ادامه افزود: در سرشماری انجام شده سال ۹۶ جمعیت زنبورستان ها ۷۸۰ کلونی اعلام شد که این کلونی ها ۶ هزار و ۸۳۰ کیلوگرم عسل، ۱۲۳ کیلوگرم موم و ۴ کیلوگرم گرده گل تولید داشته اند .

این مقام مسئول اذعان داشت: مجموع عسل تولیدی شهرستان امیدیه در سال گذشته توسط ۷ زنبور دار بومی شهرستان تولید شد.

سید داود علوی فرد بیان کرد: صدور دفترچه زنبورداری، صدور مجوزهای کوچ به استان های دیگر، معرفی به بانک های عامل برای دریافت اعتبارات و برگزاری کارگاه های آموزشی به منظور بهره وری بیشتر از خدمات جهاد کشاورزی از جمله اقدامات این اداره در حمایت از تولید عسل به شمار می رود.

انتهای پیام/گ

سرشماری کندوهای عسل در خوزستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.