سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حسینی خبر داد

افزایش ۴۴ درصدی کشفیات موادمخدر نسبت به ۵ سال گذشته/ تنها ۲ درصد از جمعیت کشور اعتیاد دارند

معاون امور مجلس ستاد مبارزه با موادمخدر از رشد ۴۴ درصدی کشف موادمخدر نسبت به ۵ سال اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نجیب حسینی معاون اداری و مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با موادمخدر در نشست خبری که امروز(شنبه) برگزار شد، با تأکید بر اینکه توجه به اقدامات اطلاعاتی در دستور کار ستاد مبارزه با مواد مخدر است، اظهار کرد: کشف موادمخدر نسبت به ۵ سال اخیر، ۴۴ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اهمیت اقدامات اطلاعاتی در مبارزه با موادمخدر افزود: طی ۵ سال اخیر سرانه کشف موادمخدر از ۱۹۱ کیلوگرم به ۳۴۶ کیلوگرم افزایش یافته است، همچنین بخشی از جغرافیای موادمخدر به دلیل افزایش اطلاعات از افغانستان به جنوب کشور تغییر یافته است.

حسینی با اشاره به کشف پیش سازه‌ها، موادمخدر و روانگردان‌ها گفت: با اصلاح الگوی مصرف مواد در میان معتادان، مصرف مواد پرخطر کاهش یافته است.

معاون اداری و مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: در برهه‌ای از زمان ۲۵ درصد معتادان شیشه مصرف می‌کردند، با اجرای اصلاح الگوی مصرف در معتادان این رقم به ۸ درصد کاهش یافت و میزان مصرف شیشه از رتبه دوم به رتبه سوم رسید.

وی با تاکید بر اینکه ۹۸ درصد جامعه از لحاظ مصرف موادمخدر سالم هستند، تصریح کرد: باید با طراحی برنامه‌هایی، این قسم از جامعه به کمک ۲ درصد معتادان بیایند.

حسینی با بیان اینکه یک هزار سازمان مردم نهاد به سازمان‌های قبلی اضافه شده است، گفت: ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر از طریق سازمان‌های مردم نهاد ۱۷ هزار نفر بود و در حال حاضر این رقم به ۸۱ هزار نفر افزایش یافته است. همچنین ظرفیت نگهداری دولتی این افراد از ۴۰۰ نفر به ۸ هزار نفر افزایش داشته است.

معاون اداری و مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به تصویب طرح کلی مبارزه با موادمخدر و تعیین سهم هر نهاد گفت: وزارت آموزش و پرورش ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه به بخش اعتیاد اختصاص داده است.

وی با اشاره به اجرای طرح پیشگیری از اعتیاد تصریح کرد: تمامی دانش آموزان دوره متوسطه تحت پوشش ۱۰۰ درصدی ستاد مبارزه با موادمخدر قرار گرفته اند.

حسینی افزود: برای نخستین بار به دانشگاه‌ها رفتیم و ۲۴۰ کارگاه دانشجویی ایجاد کردیم.

معاون اداری و مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و رویکرد اجتماعی، نیرو‌های متخصص در عرصه پیشگیری از اعتیاد تربیت شدند، همچنین ۲ هزار و ۳۰۰ خانه روستایی از این محل تجهیز و راه اندازی شدند.

معاون اداری و مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با موادمخدر با تأکید بر اینکه صیانت و حمایت اجتماعی از بهبودیافتگان در دستور کار ستاد است، گفت: ۸ هزار نفر از آسیب دیدگان با بهره گیری از تسهیلات بانکی مشغول به کار شدند.

حسینی با اشاره به اینکه استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی در کشور رویکرد اصلی ستاد است، تصریح کرد: اولین اقدام مهم صورت گرفته تمرکز بر اجرایی کردن سیاست‌های ۱۱ گانه ابلاغی توسط مقام معظم رهبری بود.

وی افزود: سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری هم در بخش کاهش عرضه و هم در بخش کاهش تقاضا و مسائل بین المللی و درمانی کامل و جامع است.

حسینی با اشاره به همکاری و همراهی استانداران در سراسر کشور گفت: تمام دستگاه‌های عضو ستاد برای خود ساختار اداری تعریف کرده اند.

معاون اداری و مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با موادمخدر تصریح کرد: برای ایجاد حساسیت لازم در بین سران قوا و هیأت دولت، تمام اقدامات و اتفاقات به طور شفاف و روشن در اختیار مسئولان کشور قرار گرفت، همچنین هیچ موضوع محرمانه‌ای با مردم وجود ندارد.

حسینی با بیان اینکه یک متر از املاک مصادره‌ای در اختیار کارمند ستاد مبارزه با مواد مخدر نیست، گفت: تلاش کردیم با رعایت قانون در بخش رفاه همکاران فعال در خدمات رفاهی که ضمیمه قانونی داشت در اختیار همکاران ستاد قرار گذاشته شد و هیچ اختیار و تمایزی در بین نیرو‌های فعال این ستاد نیست.

وی افزود: تشکیل شورای پژوهشی، ارتقا سطح تعاملات بین‌المللی و تلاش موثر در جهت علمی کردن مبارزه با مواد مخدر از جمله اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۳۱ ۲۸ مهر ۱۳۹۷
قاچاقچی های مواد مخدر باید اعدام شوند