سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توجه ملی به خسارت‌ های سیل تنکابن

بخش کشاورزی خسارت دیده در سیل تنکابن باید به صورت ملی به آن توجه شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید امیر حسینی جو معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تنکابن در جلسه شورای اداری آمل با بیان اینکه اطلاع رسانی و کاهش تلفات جانی مهم‌ ترین اولویت بود گفت: در کمتر از دوساعت هنگام سیل ۳۵۰ واحد مسکونی دستور تخلیه داده و اجرا شد.

وی افزود: کمتر از ۲۴ ساعت ۳۰۰ میلی متر بارش باران در شهرستان صورت گرفت و دبی آب ۴۶۰ متر مکعب در ثانیه رسیده بود که در سطح کشور بی نظیر است.

حسینی جو با بیان اینکه در حین بحران ۴۲ روستا قطع ارتباط، ولی در دوروز دوباره وصل گفت: اداره راهداری و دیگر دستگاه‌ ها با هماهنگی تلاش کردند تا مردم در رفاه باشند و برخی مدیران یک هفته به منزل نرفتند تا بحران در شهرستان خارج شود.

فرماندار تنکابن با بیان اینکه از بین رفتن باغات کشاورزی فقط با پرداخت خسارت حل نمی‌ شود بر لزوم توجه ملی به بخش کشاورزی تنکابن اشاره کرد و افزود: پس از سیل تاکنون ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بازسازی بخش زیربنایی تنکابن اختصاص داده شده است.

حسینی جو گفت: بحران سیل اخیر بسیار متاثر کننده بود، اما مدیر در کنار ناراحتی باید تدبیر هم داشته باشد و مدیر دستگاه اجرایی فقط نباید عزادار بحران باشد.

حجت الاسلام عبدالعلی پوراکبر امام جمعه تنکابن نیز در این جلسه با بیان اینکه فاجعه سیل قدرت مدیریتی مدیران را مشخص کرد گفت:: در بحران سیل علاوه بر دستگاه‌های اجرایی سپاه و بسیج به خوبی ورود کرد و رسالتش را نشان داد.

وی افزود: عوامل خسارت سیل باید بررسی شود و حوزه آبخیزداری نیز باید در این مهم بیش از پیش برنامه ریزی شود.

حجت الاسلام پور اکبر گفت: کسانی که پل‌ها و دیواره‌ های حفاظتی تازه ساخت را احداث و تایید کردند باید بازخواست و محاکمه شوند.

امام جمعه تنکابن افزود: سیل به همراه خود چوب‌ ها و شن و ماسه بسیار زیادی را به منطقه آورد و باید ضمن کنترل جمع آوری این سرمایه، از این نعمت برای توسعه شهرستان بهره برد و نباید این فرصت از شهرستان خارج شود.

تقی پزشکی رییس شورای شهرستان تنکابن نیز در این جلسه گفت: در بحران کارکنان نیرو‌های برق بصورت اکیپ‌ های ۱۵ نفره تیر‌های بتنی برق را بر دوششان میگذاشتند و از راه‌ های صعب العبور عبور میکردند تا در کمترین زمان برق را به منازل برسانند.

وی افزود: مردم در حین بحران به دلیل شدت سیل فکر میکردند که تا ۶ ماه هیچ امکاناتی نخواهند داشت، اما همه دیدند که در حدود دو روز خدمات ۴ گانه در کل شهرستان به مردم ارائه و مشکلات اولیه رفع شود.

رییس شورای شهرستان تنکابن با بیان اینکه آسیب شناسی سیل باید در دستور کار قرار بگیرد تا متوجه شویم در سیلاب بعدی باید چگونه جلوگیری نماییم، گفت: سیل هم نغمت و هم نعمت بود، اما اینکه نعمات سیل اعم از چوب و مصالح را ببرند و جای دیگر هزینه شود مورد قبول نیست.

انتهای پیام/ م

عزم ملی برای جبران خسارت سیل تنکابن  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.