سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۲۴ درصدی کشته شدگان موتور سوار در مازندران

۵۹ نفر موتور سوار در تصادفات رانندگی مازندران جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۴ درصد کاهش یافت.

علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: ۵۹ نفر موتور سوار ۶ ماه نخست امسال در تصادفات رانندگی مازندران جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۴ درصد کاهش یافت.

وی افزود: ساری با تعداد ۱۳ و بهشهر با ۷ مورد بیشترین و شهرستان‌ های نور، محمودآباد، بابلسر هر کدام با تعداد یک نفر کمترین تلفات موتور سوار را دارند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه بیشترین فوتی در خرداد و مرداد ماه هر کدام با ۱۳ فوتی بیشرین و فروردین با ۵  مورد گزارش شده است، گفت: بیشترین گروه سنی که مرگ موتور سوار‌ها در آن اتفاق افتاد، گروه سنی ۲۱ تا ۳۰ سال با آمار ۱۶ فوتی و کمترین گروه سنی ۵۰ تا ۴۱ سال با ۴ فوتی به ثبت رسید.

عباسی افزود: بیشترین برخورد موتور سوار با ۲۷ مورد سواری، ۱۲ مورد با وانت بار، ۷ مورد با شی ثابت گزارش شده است.

وی با اشاره به مرگ ۳۹ نفر از موتور سوار‌ها در جاده برون شهری و راه روستایی و ۲۰ مورد هم جاده درون شهری گفت: از کل فوت شدگان ۵۴ نفر راننده موتور و ۵ نفر سرنشین موتور هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران افزود: ۳۰۲ نفر ۶ ماه نخست امسال در تصادفات رانندگی کشته شدند که ۲۰ درصد آن مربوط به موتور سوار‌ها هستند.

عباسی گفت: شایعترین علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شکستگی‌های متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران در ۴ ماه نخست امسال بود که امید می‌رود با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی شاهد کاهش چشمگیر آن باشیم.

انتهای پیام/ م

مرگ ۵۹ موتور سوار در تصادفات رانندگی مازندران

برچسب ها: پزشکی قانونی ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.