سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا کمک‌های تسلیحاتی را به نیرو‌های سوریه دموکراتیک در منبج افزایش داده است

در پی انتشار خبر‌هایی مبنی بر تمایل ترکیه به انجام عملیات نظامی در منبج، آمریکا حضور نظامی خود در این منطقه و همچنین کمک‌های تسلیحاتی به نیرو‌های سوریه دموکراتیک را افزایش داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک منبع آگاه در شورای نظامی منبج اعلام کرد در پی انتشار خبرهایی درباره تمایل ترکیه به انجام عملیات نظامی در منبج، آمریکا حضور نظامی خود در این منطقه و همچنین کمک‌های تسلیحاتی به نیروهای سوریه دموکراتیک را افزایش داده است.

در این گزارش آمده است نیروهای شورای نظامی منبج تدابیر امنیتی را در مرز منبج با جرابلس (هر دو در استان حلب در شمال سوریه) دوچندان کرده اند. به علاوه، آمریکا نیز خودروهای زرهی و تسلیحات سنگین برای شورای نظامی منبج ارسال کرده است.

یک نماینده این شورا که خواست نامش فاش نشود، گفت آمریکا تسلیحات منبج را تأمین می کند. وی افزود: «پس از اظهارات مقامات ترکیه مبنی بر احتمال انجام عملیات نظامی در منبج، آمریکا در حال تقویت مواضع خود در این منطقه است. آمریکایی ها شمار پایگاه های خود را در این منطقه از دو پایگاه به چهار پایگاه و همچنین حجم کمک های تسلیحاتی خود را افزایش داده اند. آنها روز گذشته، خودروهای زرهی و تسلیحات سنگین به ما تحویل دادند. خمپاره، موشک های حرارتی و مسلسل های با کالیبر بزرگ از جمله تسلیحاتی است که آنها برای ما ارسال کرده اند».

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، آمریکا ، ترکیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.