سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل اداره استاندارد فارس:

استاندارد‌ها باید قبل از اجرا، تدوین شوند/صدور ۱۰۰ پروانه استاندارد در سال جاری

مدیر کل اداره استاندارد فارس گفت: استاندارد‌ها باید قبل از اجرا، تدوین شوند و دولت ارائه خدمات سلامت و ایمنی بهداشت جامعه را مدنظر قرار دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مرتضی رهنما مدیر کل استاندارد فارس در همایش روز جهانی استاندارد، با اشاره به اینکه استاندارد‌ها باید قبل از اجرا، تدوین شوند، بیان کرد: دولت در زمینه تولید کالا و ارائه خدمات سلامت و ایمنی بهداشت جامعه را مدنظر قرار دهد و استفاده بهینه از منابع و انرژی را در دستور کار قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه کنترل کیفیت سربازان خط مقدم استاندارد سازی هستند، افزود: حیثیت کالای ایرانی باید در سطح جهانی حفظ شود.

رهنما با اشاره به اینکه هر دشمنی می‌تواند کالا‌های ایرانی را زیر سوال ببرد، ادامه داد: دولت باید مانع کالایی که بی نام و نشان و بدون علامت استاندارد است، شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۹۲۰ واحد تولیدی فعال تحت پوشش داریم که هزار و ۶۰۰ فرآورده دارای پروانه معتبر تشویقی و اجباری هستند.

مدیر کل استاندارد فارس با اشاره به اینکه ۹۸ آزمایشگاه زیر نظر اداره استاندارد هستند که از این تعداد ۵۰ آزمایشگاه مستقل هستند، تصریح کرد: هزار و ۱۱۴ مسئول کنترل کیفیت در واحد‌های تولیدی داریم که ۱۴ هزار نفر در شش ماهه نخست امسال به صورت اموزش ضمن خدمت دوره دیده اند.

انتهای پیام/ن

همایش روز جهانی استاندارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.