سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رسانه ها در خط مقدم مقابله با ترس از زایمان طبیعی

رئیس انجمن زنان و مامایی استان اصفهان گفت: از زمره محور هایی که رسانه های می توانند در دستور کار قرار دهند مقابله با ترس از زایمان طبیعی است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید مهدی احمدی در ابتدای نشست خبری ویژه هفته سلامت که صبح امروز به میزبانی مجتمع مطبوعاتی شهرداری برگزار شد، با اشاره به نقش زنان در سلامت جوامع، گفت: اگر زنان باردار جامعه ما از حیث روحی و فیزیکی آمادگی لازم را داشته باشند، می توانیم آمار بالای سزارین را پایین بیاوریم که البته اهم این آمادگی با تلاش رسانه ها محقق می شود؛ از زمره محور هایی که رسانه های می توانند در دستور کار قرار دهند مقابله با ترس از زایمان طبیعی است.

وی ادامه داد: آموزش های اولیه به مادران بعد از زایمان باید به شکلی صحیح از سوی مراجع علمی صورت گیرد چراکه نشاط روانی و سلامت بدنی کودک در آینده از اثر فوق العاده ای برخوردار است همچنین باید اذعان کرد مدتی که در حال حاضر به عنوان مرخصی پس از زایمان لحاظ می شود، مدت زمان کافی ای به نظر نمی رسد.

رئیس انجمن زنان و مامایی استان اصفهان توضیح داد: در برهه حساس بلوغ نیز فرزندان ما از آموزش های لازم برخوردار نیستند، این دوران دورانی است که باید فرزندان ما از آموزش های علمی دارا باشند.

وی تشریح کرد: متاسفانه سن ازدواج در ایران بالا رفته و به همین جهت است که متوسط سن جامعه افزایش یافته و به بیان دیگر جامعه دچار پیری شده است چراکه با بالا رفتن سن ازدواج میزان باروری در خانم ها کاهش می یابد، بنابراین باید فرآیند ازدواج در جامعه امروزی تسهیل گردد.

احمدی با توضیح اینکه نهاد آموزش و پرورش می تواند نقش به سزایی در سلامت جامعه بانوان ایفا کند، اشاره کرد: در این باره می بایست کلاس های مشاوره ای را به طور جدی در دستور کار سازمان های متولی قرار داد و از دیگر سو سخت گیری ها از سوی خانواده ها می بایست تقلیل یابد.

وی در پایان گفت: دختران ما در دوران بارداری نیز با مشکلات مختلفی مواجه هستند از زمره این مشکلات فراهم آوری بستر بارداری و پس از آن مقابله با مشکلات جلوگیری از بارداری است همچنین پس از دوران بارداری، برهه ای که یک خانم قبل از یائسگی پشت سر می گذارد برهه حساسی است چراکه نه فقط از حیث روحی بلکه به صورت فیزیکی نیز در معرض خطر است.

انتهای پیام /س

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.