سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۴ فروشگاه متخلف سموم کشاورزی در جیرفت پلمپ شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت از پلمب ۱۴ فروشگاه عرضه لوازم و سموم کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ حسین سلامی گفت دادستان جیرفت گفت: در بازدید از فروشگاه‌های عرضه لوازم و سموم کشاورزی تعداد ۱۴ فروشگاه به دلایل مختلف از جمله نداشتن جواز کسب، فروش سموم قاچاق، گرانفروشی و بکارگیری اتباع بیگانه افاغنه در شامگاه گذشته پلمپ شدند.

وی افزود: داشتن کارشناس فنی در فروشگاه‌های کشاورزی که سموم کشاورزی عرضه می‌کنند طبق قانون الزامی است و باید کارشناس فنی در هنگام فروش در فروشگاه حضور داشته باشد که متاسفانه در اغلب این فروشگاه‌ها حضور نداشت.

وی با اعلام اینکه اتباع بیگانه باید با مجوز و به صورت قانونی وارد کشور شوند، گفت: به کار گیری افراد بیگانه علاوه بر صدمه به اشتغال واقتصاد کشور،  بدون مجوز جرم می‌باشد و افرادی که آنان را بکار می‌گیرند باید به مراجع ذی صلاح  پاسخگو باشند.

سلامی در ادامه افزود: یک واحد از این فروشگاه‌های محل عرضه لوازم و سموم کشاورزی قاچاق بودند که علاوه بر پلمپ فروشگاه، سموم قاچاق ضبط گردید.

دادستان جیرفت تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، کسبه و تجار باید انصاف داشته باشند و افرادی که اقدام به گرانفروشی و کم فروشی می‌نمایند به شدت دستگاه قضایی با آنان برخورد خواهد نمود.

با توجه به اینکه استان کرمان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است عدم آگاهی بعضی از کشاورزان از چگونگی مصرف سموم و نهاده‌های کشاورزی یکی از مشکلات این حوزه است چراکه حضور دلالان در این زمینه سبب ورود سموم غیر استاندارد از مبادی غیر رسمی و به وجود آمدن مشکلاتی در عرضه سموم استاندارد می‌شود.
انتهای پیام/ح

برخورد با فروشندگان نهاده های کشاورزی درجیرفت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.