سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آشنایی با سینمای مستند در نکا

نشست آشنایی با سینمای مستند در شهرستان نکا برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، یمینی روابط عمومی حوزه هنری مازندران گفت: با حضور حسین نادعلی زاده رییس هیات مدیره خانه سینمای مستند مازندران نشستی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نکا برگزار شد.

وی افزود: خانه سینمای مستند مازندران در این برنامه سه ساعته که با نمایش فیلمهای اسکله، ساخته کریس مارکر و مرثیه یک انقلابی رمانتیک برای جذابیت آشکار بورژوازی، ساخته بهمن کیارستمی آغاز شد، تنی چند از فیلمسازان و هنرمندان جهت بحث و تبادل نظر گرد هم آمدند.

حسین نادعلیزاده در ابتدای این نشست پس از برشمردن گونه های مستند، به تحلیل مفهوم تفسیر خلاقانه واقعیت پرداخت و درباره تفاوتهای رئالیسم و امر واقع  همچنین بازنمایی، فرانمایی و فرم مواردی را مطرح کرد.

وی در ادامه نسبت موضوع و سوژه  در سینما را ارزیابی کرده و درباره اکسپریمنتال و اقسام آن نقطه نظرات خود را عنوان داشت.

در بخش دوم این برنامه نادعلیزاده به بررسی ساختاری فیلم های نمایش داده شده و تفسیر زیر متن و تحلیل جامعه شناختی و معناشناختی آنها پرداخت.

لازم به ذکر است؛ خانه سینمای مستند مازندران با رویکرد تمرکز زدایی، کشف استعدادهای جوان و افزایش گستره آموزشی در سراسر استان، این برنامه را با همکاری و میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نکا برگزار کرد.

انتهای پیام/ م

نقدی بر سینمای مستند در نکا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.