سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست معاونت امور زائران استانداری خراسان رضوی:

اربعین دارای سه کارکرد مهم دینی و مذهبی، اجتماعی و سیاسی است/ثبت نام بیش از ۸۵ هزار زائر اربعین حسینی از استان در سامانه سماح

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری گفت:استقبال زائرین اربعین حسینی نسبت سال گذشته افزایش داشته است و بیش از ۸۵ هزار نفر در سامانه سماح برای اربعین ثبت نام نموده اند.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ سید جواد حسینی سرپرست معاونت امور زائران استانداری خراسان رضوی آمار ثبت نامی‌های سال گذشته را در مجموع ۸۰ هزار نفر ذکر کرد و افزود: هماهنگی و تمهیدات لازم برای برگزاری این رویداد بزرگ و بی نظیر فرهنگی انجام شده است.

وی با اشاره به کارکرد‌های مذهبی، اجتماعی و سیاسی اربعین حسینی و دهه آخر صفرافزود: ثمره کار، گسترش و تعمیق معارف و سیره پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت (ع) است که باید تلاش شود تا در تمامی ایام در زندگی فردی و اجتماعی تجلی پیدا کند.

سرپرست معاونت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت:در مجموع ۵ هزار مبلغ و روحانی کار زائرین اربعین و دهه آخر صفر را پوشش فرهنگی می‌دهند.


خدمت رسانی ۴۵۰۰ خادم افتخاری مردمی در قالب ۷۰ موکب خراسان رضوی به زائران اربعین


حسینی با اشاره به کارکرد‌های سفر اربعین گفت: این سفر و راهپیمایی دارای سه کارکرد مهم دینی و مذهبی، اجتماعی و سیاسی است.

وی تصریح کرد: اصل سفر برای زیارت سید الشهدا و یاران با وفایشان و ائمه معصومین صورت می‌گیرد و فضیلت معنوی و فرهنگی آن با هیچ چیز دیگر قابل مقایسه نیست.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی گفت: در کنار کارکرد دینی؛ کارکرد اجتماعی این سفر بسیار مهم است. ما در جریان پیاده روی زائرین به ویژه از نجف تا کربلا یک زندگی اجتماعی پویا، مطهر، مهربان و با وفاق و همگرایی مشاهده می‌کنیم.

حسینی افزود: در این راهپیمایی جلوه‌های مهربانی، دیگردوستی، عشق، گذشت، همگرایی، همنوایی؛ صفا و صمیمیت در اوج به نمایش گذاشته می‌شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر کارکرد ها‌ی دینی و اجتماعی؛ این راهپیمایی تبدیل به یک مانور بزرگ سیاسی مسلمانان و شیعیان جهان شده است؛ به گونه‌ای که محور اقتدار و اتحاد و اتصال مسلمانان قرار گرفته است.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی گفت: توجه همه جهانیان به این موضوع معطوف شده است که در فاصله ۱۰ روز، ۲۵ میلیون زائر از سراسر دنیا اعم از شیعیان، مسلمانان و حتی سایر مذاهب و ادیان در این راهپیمایی بزرگ شرکت می‌کنند و وحدت و اتحاد و اعتقاد خود را به نمایش می‌گذارند.

حسینی در خصوص عملکرد ستاد اربعین استان نیز افزود: این ستاد در قالب ۱۲ کارگروه، کار ساماندهی و خدمات رسانی به زائرین را به انجام می‌رساند.

وی تصریح کرد: ضمن اینگه کار خدمت رسانی به زائران توسط تعداد ۷۰ موکب و ۴۵۰۰ خادم افتخاری از خراسان رضوی انجام خواهد شد. بیش از ۲ هزار روحانی کار تبلیغ و راهنمایی درمسیر‌ها، اتوبوس‌ها، اماکن و مراکز مذهبی واقامتی و موکب‌ها را بر عهده دارند.
 
انتهای پیام//ج.ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.