سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مظنونان پرونده ناپدید شدن خاشقجی معرفی شدند+ تصاویر

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشت مظنونان شناسایی شده در پرونده ناپدید شدن روزنامه‌نگار مخالف عربستانی در استانبول همگی با ولیعهد سعودی در ارتباط بوده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند مقامات ترکیه در تحقیقات مربوط به ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مخالفِ عربستانی، هویت پنج مظنون را مشخص کرده‌اند که همه آنان با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، در ارتباط بوده‌اند.

به نوشته نیویورک تایمز، یکی از آن‌ها از دست‌اندرکاران دفتر محمد بن سلمان و دیگری نیز پزشک متخصص پزشکی قانونی با پست رده بالا در وزارت کشور عربستان است. سه مظنون دیگر نیز با تیم امنیتی شاهزاده عربستانی مرتبط بوده‌اند.

یکی از مظنون‌ها «ماهر عبدالعزیز مطرب» است که در سال ۲۰۰۷ به عنوان دیپلمات در سفارت لندن بوده است. دیگران نیز «عبدالعزیز محمد الحساوی»، «ثائر غالب الحربی»، «محمد سعد الزهرانی» و دکتر «صلاح التبیجی» نام دارند.

تصاویری از «ماهر مطرب» که ولیعهد سعودی را در سفرهای مختلف همراهی کرده است

به نوشته نیویورک‌تایمز، یکی از افراد مظنون به دست داشتن در قضیه خاشقجی، محمد بن سلمان را در سفر به پاریس و مادرید و دیگری او را در سفر اخیر به آمریکا همراهی کرده است.

ارتباط مستقیم و آشکار مظنونین با ولیعهد سعودی روایت کشته شدن خاشقجی طی یک عملیات «خودسرانه» را تضعیف و پذیرش تبرئه آنان را دشوار می‌کند.



بر اساس این گزارش، ۱۵ سعودی مظنون که به طرز مشکوکی وارد کنسولگری سعودی در استانبول شده‌اند همگی از افسران، جاسوسان و کارمندان حکومتی سعودی بوده‌اند و ارتباط ۹ نفر آن‌ها با ارتش و نهاد‌های اطلاعاتی سعودی برای این روزنامه ثابت شده است.

با وجود این شواهد، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، اخیرا مدعی شده است که قتل خاشقجی ممکن است کارِ "قاتلان خودسر" باشد و افرادی بدون اطلاع سران حکومت سعودی او را به قتل رسانده باشند.

ترامپ شب گذشته (سه‌شنبه) نیز در یک مصاحبه دیگر اتهامات علیه عربستان سعودی درباره قتل این روزنامه‌نگارِ منتقد را "اثبات نشده" دانست.

خاشقجی از روز دوم اکتبر (10 مهر) که برای دریافت مدارک مورد نیاز برای ثبت ازدواجش به کنسولگری عربستان در استانبول رفت، دیگر نه هرگز دیده شده و نه صدایی از او شنیده شده و تمام گمانه‌زنی‌های دو هفته اخیر نیز حاکی از قتلِ سازماندهی‌شده او به دست حاکمیت عربستان است.

مقامات ترکیه‌ای می‌گویند نوار صوتی ضبط‌شده‌ای دارند که ثابت می‌کند او در داخل کنسولگری عربستان در استانبول پس از شکنجه شدن، کشته شده و جسد او برای انتقال به بیرون از ساختمان، قطعه قطعه شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، ترکیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
بنده خدا
۱۱:۵۰ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
بنا براین کمک به مردم یمن و فلسطین و لبنان و سوریه و عراق توسط مردم ایران کاردرستی بوده است.
بنده خدا
۱۱:۵۰ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
بنا براین کمک به مردم یمن و فلسطین و لبنان و سوریه و عراق توسط مردم ایران کاردرستی بوده است.
ناشناس
۲۰:۳۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
لعنت به ال سعود
سمیع
۲۲:۵۳ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
کثیف ترین خاندان زمین ال منحوس سعود.
سیامک
۲۰:۲۷ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
هر چی مطرب و پست فطرت و وطن فروش (منافقین و سلطنت طلب) رو دور خودشون جمع کردن
حاجی نرملشیری
۱۹:۲۶ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
همه باطل پشت هم جمع شده اند
کاش اهل حق هم متحد میشدن
مجید پوریانی
۱۹:۲۱ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
بنده پیشنهاد میکنم از این پس به جای شمشیر در پرچم عربستان از نماد اره برقی استفاده شود. یا اینکه اره برقی را به شمشیر یه جوری اضافه کنند که مثل دو دهنه یک قیچی باز شده به نظر بیاد. اون وقت این پرچم به حال و هوا و کردار این روزای مثلا بزرگان عربستان بیشتر میاد. یه بررسی کنید شاید بشه، لطفاً
محسن از مشهد
۱۹:۰۷ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
تاسف من اینجاست که اتفاقات بد در جهان توسط حاکمانی رقم میخوره که مکه و مدینه محل شروع شدن دین اسلام و وحی قران در انجاست و جالب اینکه مسلمانان دنیا ساکت یه گوشه دارن تجارتشونو میکنن
این حاکمان یک خط از ایه های قران خوندن/
محمد ص رو میشناسند/
فقط اینو مطمئنم ظلم پایدار نیست در کل جهان حالا چه برسه به مقدس ترین مکان جهان که خانه خدا و رسولش در انجا تعبیه شده
خدایا حق و باطل را میخواهند تغییر بدهند...ایا میتوانند/
اه کودک یمنی...اه شیخ باقر نمر... اه قاشقچی...اه هزاران هزارن بی گناه داره جهنمی درست میکنه واسه بن سلمان ها که به ناگهان از سمت خدا فرو فرستاده میشه و اونا جزای کارهاشونو خواهند دید..ب حق الله
ناشناس
۱۸:۴۳ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
خدا لعنت كند اين بشرهاي انسان نمارا به إذن خدا ميتواند اين ها را از روي زمين بردارد. ايا اين معناي حقوق بشر است ؟ چرا اين بشرهاي پست فطرت و نامرد به مردم دنيا ظلم ميكنند. بايد دعا كنيم ظهور اقا امام زمان.عج. اتفاق بافتد تا ريشه ظلم و فساد كنده بشه انشاءالله. اللهم عجل لوليك الفرج
ناشناس
۱۸:۱۶ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
تا وقتی آمریکا پشت عربستان ایستاده کسی نمی تواند بن سلمان را متهم کند ودیگر جنایت هایش را برملا کند.
ا م
۱۷:۴۷ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
ال سعود از نسل هند جگر خوار همسر ابوسفیانها هستند که تکه تکه کردن خاشقچی برای آنها اهمیتی ندارد امروز اجیر بگیر های آنها نبودند که سوری های بیگناه را سلاخی نکردند مرگ بر تفکر وهابیت
ا م
۱۷:۴۶ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
ال سعود از نسل هند جگر خوار همسر ابوسفیانها هستند که تکه تکه کردن خاشقچی برای آنها اهمیتی ندارد امروز اجیر بگیر های آنها نبودند که سوری های بیگناه را سلاخی نکردند مرگ بر تفکر وهابیت
علی
۱۷:۴۰ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
خدا لعنت شون کنه، چ راحت انسانی رو می کشن
ناشناس
۱۷:۳۱ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
مرگ بروهابی
ناشناس
۱۶:۰۵ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
خاندان منحوس ال سعود با جنایت و کشتار انسانها ی مظلوم گویا تفریح میکنند خدا نابودشون کنه
ناشناس
۱۶:۰۵ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
باید اعدام شوند
محمدتبریزی
۱۸:۴۳ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
چه کسی اعدام کنه؟ کی و کجا؟ ......................
ناشناس
۱۵:۴۹ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
اولئک کاالانعام بل هم اضل!
مصمم
۱۵:۳۶ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
واقعاً به این کار بن سلمان غیر از حماقت محض چه اسمی می توان بر او گذاشت خدا را هزاران بار شکر که دشمنانش را بدست خودشان رسوا می کند البته به نظر می رسد که آمران اصلی این جنایت که به احتمال بسیار زیاد صهیونیست ها و آمریکایی ها باشند برای رسیدن به اهداف مورد نظر حتی مجریان این جنایت را هم خودشان مشخص کرده اند و تعمداً باید کسانی این فرمان را اجرا می کردند که از نزدیکان آل سعود و شخص بن سلمان باشند تا رژیم آل سعود خطر را در بیخ گوش خود احساس کند و خواسته های آنها را در بست بپذیرد که به نظر می رسد خواسته های آمریکا و صهیونیست ها بسیار فراتر از 100 میلیون دلار باشد که اعلام شده .
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
اینکه چفتش چهارتاس!
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
این اقا کیه؟
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
تکه تکه کردن انسانها کار وحوش است و وهابیون نیز وحشی هایی بیش نیستند.وهابیون و تفکر وهابییت باید نابود بشه .
علی
۱۱:۵۵ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
لعن الله علی قوم الظالمین