سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح کتاب‌درمانی بانوان در اصفهان

رییس اداره امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه شهرداری اصفهان گفت : طرح کتاب‌درمانی بانوان با هدف خودروان درمانی در کتابخانه تخصصی بانوان اجرا می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،طیبه فاطمی رییس اداره امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه شهرداری اصفهان در خصوص اجرای طرح کتاب‌درمانی بانوان اظهار کرد : این طرح مشاوره کتابخوانی و کتاب درمانی برای زنان با دو رویکرد ایجاد نقش پیشگیرانه و نقش کمک درمانگری آن برای زنان اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در این طرح کتاب و مطالعه یک ابزار در خدمت خود روان‌درمانی است ، تصریح کرد : در این طرح مطالعه هدف نیست اما به طور غیرمستقیم در افزایش سرانه مطالعه دخالت دارد و از کتاب برای خوددرمانی یا همان self healting  استفاده می‌شود.

رییس اداره امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه شهرداری اصفهان در خصوص مکان اجرای طرح گفت : اتاق فکر این طرح در اداره کتابخانه‌هاست اما اولین همایش آشنایی با این طرح توسط احسان کاظمی روانشناس وروان‌درمانگر در کتابخانه مرکزی یا کتابخانه تخصصی بانوان ، بانوسرای آفتاب اجرا می‌شود هرچند این طرح قابلیت اجرا برای هر دو گروه زنان و مردان را دارد.

وی در تشریح جزییات این طرح اظهار کرد: کتاب درمانی بدین شکل است که در همایش اولیه موضوعاتی مانند پشیمانی ، بی‌وفایی ، دوست داشتن خود ، خیانت و موارد روانشناسی جامعه مطرح می‌شود که مبتلابه بخشی از مخاطبان باشد و افراد مخاطب این موضوعات در جلسات شرکت می‌کنند و این طرح در بازه زمانی سه الی چهار ماهه به صورت گروهی طی شده و بعد از آن طرح به صورت فردی اجرا می‌شود.

فاطمی با اشاره به حضور مداوم یک روان درمانگر در همایش گفت : موضوع مورد بحث توسط این روان‌درمانگر مطرح می‌شود و یک کتاب‌شناس در خصوص همان موضوع کتاب‌های مربوطه را معرفی می‌کند و افراد بعد از مطالعه این کتاب‌ها در جلسات بعد به نقد کتاب و معرفی منابع بیشتر می‌پردازند.

وی با تاکید بر اینکه از این طریق افراد پاسخ سوالات خود را از طریق این مطالعه می‌گیرند ، تصریح کرد : با این روش به نوعی خوددرمانگری برای آنها اتفاق می‌افتد که این خوددرمانی می‌تواند مادام العمر باشد.

رییس اداره امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای این طرح به صورت آزمایشی در اصفهان ، خاطرنشان کرد: به محض گرفتن بازخوردها طرح در تمام مناطق شهر و کتابخانه‌هایی که از حیث منابع خود گنجایش کافی را داشته باشند، اجرا می شود.

فاطمی در خصوص شیوه اجرای فردی طرح کتاب‌درمانی گفت : در روش فردی درمانگر پس از مشاوره با فرد کتاب مورد نیاز او را پیشنهاد می‌کند به نحوی که شخصیت اول داستان مشکلی مشابه فرد مورد مشاوره داشته باشد و فرد از طریق همزادپنداری و خوددرمانگری به نتایج مثبتی در زندگی خود می‌رسد.

رییس اداره امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه شهرداری اصفهان  با تاکید بر اینکه کتابخانه‌های عمومی دانشگاه‌های مردم هستند ، اظهار کرد : کتابخانه‌های عمومی نقش موثری در خودفراگیری افراد دارندو این خودفراگیری به صورت مادام العمر خواهد بود.

انتهای پیام/م

بانوان اصفهان کتاب درمانی می‌شوند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.