سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری جشنواره گل‌های فصلی پاییزه در خمینی شهر

فرماندار خمینی‌شهر با تاکید بر توسعه گلخانه‌ها در این شهرستان از برگزاری جشنواره گل‌ها و گیاهان زینتی و فصلی از 23 آبان لغایت 2 آذر در بازار بین‌المللی گل و گیاه سپاهان خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمود مسلم‌زاده فرماندار خمینی‌شهر در جلسه هماهنگی ستاد برگزاری جشنواره گل‌های فصلی پاییزه گفت : شهرستان خمینی‌شهر در عرصه کشاورزی خصوصا در بخش گلخانه‌ای رتبه چهارم استان اصفهان را به دلیل ارزش افزوده‌ای که به وجود می‌آورد به خود اختصاص داده است.

وی افزود : بیش از 350 واحد گلخانه‌ای با مساحتی بالغ بر 75 هکتار در شهرستان خمینی‌شهر فعالیت دارند که 60 هکتار از این واحدهای گلخانه‌ای در تولید گل‌های فصلی، زینتی و نشایی اختصاص دارد و عمده اشتغالی که به وجود آورده حدود 600 نفر مستقیم است که به میزان 20 میلیون گلدان انواع گل‌های زینتی و فصلی در شهرستان خمینی‌شهر تولید و روانه بازار می‌شود.

فرماندار شهرستان خمینی‌شهر تصریح کرد : توسعه گلخانه‌ها در برنامه‌های شهرستان قرار دارد و رویکردی که می‌توان در خمینی‌شهر با توجه به کمبود آب دنبال کرد احداث گلخانه‌هاست و می‌توان از طریق تسهیلات و یارانه‌ها سرمایه‌گذاران را به این امر تشویق کنیم.

وی اضافه کرد: در شهرستان خمینی‌شهر بازار بین‌المللی گل و گیاه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سال‌های گذشته در مراحل مختلف به بهره‌برداری رسید که حلقه اتصال و مکملی برای گسترش صنعت گلخانه‌ای در منطقه است.

مسلم‌زاده خبر داد : امسال برای دومین بار برگزاری جشنواره گل و گیاه فصلی و زینتی در شهرستان خمینی‌شهر از تاریخ 23 آبان لغایت 2 آذرماه شاهد هستیم که با حضور اقشار مختلف مردم استان اصفهان در محل بازار بین‌المللی گل و گیاه سپاهان شهر درچه با همکاری دستگاه‌های اجرایی و خدماتی برگزار می‌شود.

وی اعلام کرد: در حاشیه این جشنواره نیز جنگ‌های شادی پاییزه ، کارگاه‌های آموزشی ، بازدید‌های علمی ، مسابقات فرهنگی هنری ، نمایشگاه ، بازار عرضه گل ، ضبط برنامه‌های تلویزیونی ، نشست با ادارات و سازمان‌ها و عقد تفاهم‌نامه‌های تجاری برنامه‌ریزی شده است تا خانواده‌ها در محیطی شاد و سالم با گیاهان آشنا شوند و به نوعی فرهنگسازی در زمینه نگهداری گل در خانه‌های آپارتمانی انجام شود.

انتهای پیام/م

فعالیت بیش از 350 واحد گلخانه‌ای با مساحتی  افزون بر 75 هکتار در شهرستان خمینی‌شهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.