سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وضعیت سلامت و درمان زائران اربعین، زیر ذره بین کمیته بهداشت و درمان

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: با اقدامات صورت گرفته تمامی خدمات درمانی و بهداشتی که باید در زمان تردد زائران اربعین از مرز مهران ارائه شود فراهم شده است.

کریم همتی رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایلام در راستای هماهنگی با سایر دستگاه های اجرایی در اربعین امسال ، طی جلساتی که تحت نظر استاندار ایلام و برنامه ریزی های منسجم ستاد اربعین با ارگان های زیربط،مصوباتی بدین صورت داشته است.

وی افزود: طبق هماهنگی های صورت گرفته با مرکز تهران،۵۰درصد نیروهای پزشکی و درمانی از سایر استان های کشور به ما ملحق خواهند شد.از هفته گذشته نیروها در مرزمستقر شده و کار درمانی به زوار آغاز شده است.

همتی ادامه داد: همچنین از ۲۹مهرماه همکارانی که از سایر استان ها به ما ملحق می شوند در مرز مهران و سایر نقاط تعریف شده درمانی استقرار پیدا می کنند.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در ادامه گفت: وظیفه اصلی دانشگاه علوم پزشکی و کمیته بهداشت و درمان زائران هم در رفت و هم در زمان برگشت است.به همین منظور ۹بیمارستان در استان ایلام و ۳ بیمارستان در شهر ایلام بصورت کامل در حالت آماده باش قرار گرفته و تمام تجهیزات برای خدمات رسانی هرچه بهتر فراهم شده است.

آیا در مرز مهران قرنطینه وجود دارد؟

وی افزود: سال گذشته در واپسین روزهای اربعین در مرز بحث شیوع بیماری وبا پیش آمده بود و که با ورود به موقع دانشگاه علوم پزشکی و دایر شدن قرنطینه برای کنترل بیماری های شایع، این مشکل کاملا کنترل و حتی برطرف شد،لذا جهت کنترل و بررسی بیماری های این چنینی قرنطینه در بیمارستان های شهید مصطفی و شهدای زاگرس فعال خواهند بود.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: امسال بصورت ویژه بر روی آب،تغذیه ،حشرات و سایر موارد پزشکی و درمانی نظارت خواهیم داشت و از روز دهم آبانماه ، همزمان با بازگشت زائران به کشور در مرز مهران،شدت نظارت ها بیشتر و کارهای درمانی بصورت گسترده تری نسبت به سال گذشته انجام خواهدشد.

چه تعداد نیروی انسانی در مرز مهران مستقر شده و اضافه خواهند شد؟

همتی اضافه کرد: حدود۱۲۰۰نفر نیروهای پزشکی و درمانی سازماندهی شده است،از این تعداد حدود۶۰۰نفر از استان و ۶۰۰نفر هم همکارانی هستند که از سایر استان های کشور به مرز اعزام می شوند.

وی تصریح کرد:۲ بیمارستان صحرایی هم برای اربعین، دایر شده که یک بیمارستان از طرف دانشگاه علوم پزشکی و یک بیمارستان هم به همت  ارتش جمهوری اسلامی احداث می شود،سال گذشته یک بیمارستان صحرایی توسط سپاه احداث شد که امسال این بیمارستان به مرکز آزمایشگاهی و کلینیک دندان پزشکی مبدل و این وظیفه هم برعهده عزیزان در سپاه است.

گزارش آخرین وضعیت فراهم سازی تجهیزات پزشکی و درمانی

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: ۱۵۰ دستگاه آمبولانس در این ایام مستقر می شوند که ۵۰دستگاه از استان ایلام و ۱۰۰دستگاه آمبولانس هم از استان های معین به ایلام اعزام شده است.همچنین ۵۰ بالگرد درمانی توسط دانشگاه علوم پزشکی و ۴دستگاه هم توسط ارتش ،۱۰دستگاه موتورلانس و ۱۵اتوبوس آمبولانس و ۱۲پدبالگرد در شهر مهران از هم اکنون تا پایان اربعین در خدمت کمیته بهداشت و درمان فعال هستند.

وی گفت: اقدامات فوریت های پزشکی در کل ایام اربعین یعنی از ۲۰روز قبل از اربعین تا زمان بازگشت زوار طوری برنامه ریزی شده که خدمات رسانی همزمان به زائران و هم استانی ها تداخل نداشته باشد و با یاری خداوند هیچ مشکلی احساس نخواهدشد.

همتی افزود: بحث بهداشت ، سلامت و درمان در ایام اربعین بسیار مهم و حیاتی است.باتوجه به حجم بالای ترددها ، احتمال شیوع بیماری های واگیر وجود دارد و این کمیته باید جزییات مسائل و بیماری ها را کنترل و ارزیابی کند لذا وجود کمیته بهداشت و درمان بیش از پیش احساس می شود.


انتهای پیام/ب

برچسب ها: اربعین97 ، محرم97
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.