سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتخاب رییس دادگستری بردسیر به عنوان قاضی برگزیده کشوری

رییس دادگستری شهرستان بردسیر به عنوان یکی از قضات برگزیده در جشنواره رای معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه معرفی شد..

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  حسین رمضانی زاده رییس دادگستری شهرستان بردسیر گفت: در این جشنواره آیتم‌های متفاوتی مانند نحوه استدلال و نوع نگارش، استناد به موارد قانونی و... مد نظر بود، اما بیشتر به نقش مشاوره و مددکار اجتماعی در دادگاه‌های اطفال و نوجوانان و به حقوق کودک که در کنفوانسیون بین المللی نیز این موارد مورد تاکید است توجه داشتند.

رییس دادگستری شهرستان بردسیر گفت: در جشنواره رعایت حقوق اطفال و نوجوانان در محاکم کیفری، تاکید بر این بود که قاضی در داوری، الزاما به نظر مشاور اهمیت داده و براساس آن رای خود را صادر نماید، به عبارت دیگر قاضی بایستی طبق نظر مشاور در رای خود تخفیف داده و یا از مجازات‌های جایگزین استفاده کند که یونیسف نیز بر همین مساله تاکید می‌کند.

رمضانی زاده ضمن تاکید بر اهمیت نظر مشاور و توجه به اسناد بین المللی و کنوانسیون حقوق کودک، افزود: رای صادره بر این بود که تا جاییکه امکان دارد کودک به مجازات‌هایی که موجب سرخوردگی و یا تکرار جرم او می‌شود محکوم نگردد و گزینه حبس هم در آخرین مرحله حکم قرار گیرد، یعنی ضرورت دارد به اقدامات تعلیم و تربیت در صدور آراء توجه شود.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان مقوله مشاوره ضعیف است و نیاز به توجه بیشتر دارد، گفت: در این جشنواره بیش از ۲۰۰ رای ارسال شده بود که درنهایت پنج رای برگزیده شد و در مجموع هدف این است که در مجموعه قضایی کشور نقش مشاور و استفاده از نظرات آن پر رنگ‌تر شود..

انتهای پیام/ی

در استان کرمان مقوله مشاوره ضعیف است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.