سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بدهی تأمین اجتماعی به داروخانه‌های کشور

عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان تهران گفت: بیمه سلامت تا حد زیادی مطالبات صنعت داروسازی را پرداخت کرده و در حال حاضر بدهی تامین اجتماعی به داروخانه‌های کشور باقی مانده است.

جنیدی جعفری عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: خوشبختانه بیمه سلامت با پرداخت بدهی فروردین، اردیبهشت و خرداد سال 97 بخشی قابل توجه از طلب صنعت داروسازی را پرداخت کرده و در این بین بدهی ماه اسفند 96  به داروخانه‌ها پرداخت نشده است و و امیدواریم این مسئله نیز هرچه سریعتر انجام شود.

وی ادامه داد: همچنین داروخانه‌های کشور بدهی خود را  از نیروهای مسلح دریافت کرده‌اند و در حال حاضر مشکل اصلی داروخانه‌های کشور، بدهی سازمان بیمه تأمین اجتماعی است.

افزایش 9 درصدی قیمت دارو در سال 97

جنیدی جعفری افزود: قیمت دارو به طور متوسط 9 درصد افزایش داشته است و نیازهای جانبی مانند بسته‌بندی دارو از مشکلات جدی صنعت داروسازی است که هزینه‌هایی بالا را در پی داشته است.

عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان تهران اظهار کرد: انجمن داروسازان تهران برای مقابله با هر گونه مشکل یا تحریم از سوی دشمنان برنامه‌ریزی‌هایی خوب را در جهت رفع کمبود احتمالی انجام داده است و تا به امروز با مسئله جدی درگیر نیستیم.

جنیدی جعفری یادآوری کرد: بدهی بیمه تأمین اجتماعی در دراز مدت کاهش سرمایه در گردش و نبود نقدینگی جهت تولید دارو را ایجاد می‌کند و مسئولان سازمان باید هرچه سریعتر نسبت به رفع این موضوع اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
موسی الرضا برابادی
۱۶:۲۶ ۱۷ آبان ۱۳۹۷
ایا کسی که در ‌کودکی بیماری هپاتیت ب داشته و خوب شده دیگر با این بیماری درگیر نیست؟