سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر افکارسنجی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تاکید کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های سینما در حوزه فرهنگ سازی

افتخاری گفت: در همسایگی ما، کشور‌های افغانستان، پاکستان و عربستان بدون سینما هستند و ما می‌توانیم از ظرفیت سینما برای فرهنگ سازی در این کشور‌ها استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی افتخاری دبیر شورای ارتقا و آگاهی‌های عمومی، اطلاع رسانی و افکار سنجی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در نشست خبری که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه برای نخستین بار در حوزه فیلم کودک ورود پیدا کرده است و معتقد هستیم هر چه در این حوزه فعالیت داشته باشیم، مطمئنا ثمرات آن را در آینده مشاهده خواهیم کرد.

وی افزود: در گذشته ارتباط زیادی میان معاونت پیشگیری از وقوع جرم و سینما وجود نداشت، اما این معاونت از چندین سال پیش به این حوزه ورود پیدا کرد و در جشنواره فیلم فجر آثاری را به عنوان آثار برتر انتخاب کرده است.

افتخاری ادامه داد: فیلم کار کثیف در سال گذشته به عنوان فیلم برتر در حوزه پیشگیری شناخته شد و ما امروز مشاهده می‌کنیم که طی ماه‌های گذشته تعدادی از افراد جامعه به علت مصرف مشروبات الکلی دست ساز جان خود را از دست دادند و یا نابینا شدند و فیلم کار کثیف به این موضوع پرداخته و این اتفاق را پیش بینی کرده بود که اگر این فیلم به درستی دیده می‌شد، امروز شاهد این اتفاقات نبودیم.

وی گفت: فیلم بدون تاریخ، بدون امضا نیز سال گذشته با همکاری معاونت پیشگیری ساخته و به عنوان تنها نماینده کشور ما برای جشنواره کن انتخاب شد.

افتخاری افزود: کشور آمریکا با استفاده از ظرفیت‌های هالیود توانسته از سینما بهره زیادی ببرد.

وی بیان کرد: در همسایگی کشور ما، کشور‌های افغانستان، پاکستان و عربستان بدون سینما هستند و ما می‌توانیم از ظرفیت سینما برای فرهنگ سازی در این کشور‌ها استفاده کنیم.

دبیر افکارسنجی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه برای پیشگیری از جرم، موسیقی و فیلم ساخته و در آن به موضوعات کودک و طلاق پرداخته است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.