سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید اسد بر اهمیت ایجاد رونق در روابط تاریخی سوریه و عراق در دیدار با جعفری

رئیس جمهور سوریه در دیدار با وزیر خارجه عراق بر اهمیت ایجاد رونق در روابط تاریخی سوریه و عراق و تقویت آن تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، در دیدار با یک هیئت عراقی به ریاست ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق، بر اهمیت ایجاد رونق در روابط تاریخی سوریه و عراق و تقویت آن به ویژه در سطح مردمی تأکید کرد.

او در این دیدار گفت: با وجود شرایط امنیتی دو کشور و با وجود همه تلاش‌های خارجی برای جلوگیری از ارتقای روابط دو جانبه، همواره در سطوح مختلف، هماهنگی و فهم مشترک درباره آنچه در منطقه و جهان رخ می‌دهد، وجود دارد.

 جعفری نیز در این دیدار گفت: شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی در قبال آنچه در سوریه و عراق رخ می‌دهد، در حال تغییرات مثبت است و علت آن مشروعیت آرمانی است که ملتهایِ برادرِ دو کشور از آن دفاع می‌کنند که همین ایجاب می‌کند برای پیروزی‌های بیشتر و تثبیت آن تلاش شود تا به ایجاد رونق در عراق، سوریه و منطقه منجر شود.

او افزود سوریه دارای میراث تاریخی و تمدن است و این کشور پس از نزدیک شدن به پیروزی بر تروریسم، بیش از مراحل گذشته در منطقه نقش‌آفرین خواهد بود.

در دیدار  اسد با هیئت عراقی به ریاست جعفری توافق شد تلاش‌ها برای گشودن گذرگاه‌های مرز‌های بین دو کشور افزایش یابد تا به گسترش چشم‌انداز‌های همکاری بین سوریه و عراق کمک کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، عراق ، بشار اسد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.