سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز توزیع علوفه دامی میان عشایر دامدار فارس

توزیع ۴۰ هزار تن علوفه میان عشایر دامدار استان فارس آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ روح‌الله بهرامی مدیرکل امور عشایر فارس گفت: این میزان علوفه به منظور تامین خوراک دام عشایر در حال کوچ به مناطق قشلاقی استان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: امسال ۶۵ هزار تن علوفه برای تامین و توزیع بین عشایر استان اختصاص یافته، که شش ماهه اول ۲۰ هزار تن آن توزیع و مابقی برای کوچ پاییزه و نیمه دوم سال اختصاص یافته است.

بهرامی با بیان اینکه ۲۳ تعاونی عشایر سیار در استان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند برای دریافت علوفه تا پایان فصل کوچ به این تعاونی‌ها مراجعه کنند.

مدیرکل امور عشایر فارس گفت: کوچ پاییزه عشایر استان شامل ۲۷ هزار و ۲۷۵ خانوار از پانزدهم مهر از شهرستان‌های اقلید، آباده، سپیدان، بوانات، خرم‌بید، پاسارگاد، ارسنجان، مرودشت و شیراز به مناطق قشلاقی استان به دو شیوه کوچ سنتی و ماشینی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه عشایر استان فارس با پرورش و نگهداری سه میلیون راس دام، سالانه بیش از ۱۶ هزار تن معادل ۲۵ درصد گوشت قرمز مصرفی این استان را تامین می‌کنند، تصریح کرد: استان فارس ۲۷ هزار و ۲۷۹ خانوار عشایر سیار را که شامل سه ایل بزرگ قشقایی٬ خمسه و لر هستند در خود جای داده است.
انتهای پیام/ر

توزیع علوفه دامی بین عشایر فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.