سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز:

مخالفت شورای شهر شیراز با افزایش تعرفه آب بها و انشعابات آب و فاضلاب/مساعدت ۴ میلیون تومانی به انجمن خیریه اوتیسم

شورای اسلامی شهر شیراز با افزایش نرخ آب‌بها و انشعاب آب مخالفت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ الله بخش نظرپور مدیرعامل آب و فاضلاب شیراز با اشاره به اینکه بودجه آبفا نسبت به پارسال کاهش یافته است، گفت: هزینه هر انشعاب فاضلاب ۹ ونیم میلیون تومان است که ما ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان از مردم می‌گیریم البته در برخی نقاط شیراز ۳ میلیون تومان و برای بخش اعظم مردم یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۶۰ درصد از انشعاب فاضلاب در شیراز انجام شده است، باتوجه به گرانی‌ها قیمت تمام اجناسی که سال گذشته می‌خریدیم امسال ۲ و نیم برابر شده است.

نظرپور با اشاره به اینکه تصفیه خانه شماره یک شیراز از بهترین تصفیه‌خانه‌های کشور است، گفت: کار تصفیه‌خانه شماره دو که بوی فاضلاب آن تا پل فسا می‌رسد به دلیل اینکه پیمانکار اتریشی دارد در شرایط تحریم به مدت ۳ سال متوقف شد، مجدد کار را شروع کردند که ۹۳ درصد پیشرفت داشته است.

نایب رئیس شورای شهر شیراز به عنوان مخالف این طرح با بیان اینکه برخی از مردم شیراز نمی‌دانند میلیون یعنی چه، اما شما ۲ الی ۳ میلیون تومان برای انشعاب فاضلاب می‌گیرید، ابراز داشت: در جنوب شهر تهران فقط ۵۰۰ هزار تومان از مردم می‌گیرند در حالی که در شیراز ۲ میلیون تومان برای حق انشعاب گرفته می‌شود که ناعادلانه است.

ابراهیم صبوری ادامه داد: افزایش هزینه‌ها را باید دولت جبران کند، درآمد ریالی دولت از فروش ارز ۴ برابر بودجه پیش‌بینی شده امسال است، دستگاه‌های دولتی عادت کردند وقتی پول کم آوردند دست در جیب مردم کنند در حالی که برای جذب بودجه باید تلاش کنند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر شیراز نیز به عنوان مخالف بیان کرد: من با هرگونه افزایش قیمت و هزینه در بخش‌های مختلف مخالف هستم، در شرایط فعلی مردم توان پرداخت اضافه را ندارند؛ دولت به برکت تحریم و تورم وضع خوبی دارد و باید دولت افزایش هزینه‌ها را جبران کند.

نوذر امامی تاکید کرد: بسیاری از مشکلات اجتماعی کنونی کشور ناشی از سوءمدیریت دولت است، سازمان آبفا خارج از تعرفه از مردم پول می‌گیرد و شورا نباید زیربار این موضوع برود.

عبدالرزاق موسوی با بیان اینکه من هم با افزایش هزینه موافق نیستم، اما بهتر است خودمان را هم جای مدیریت آبفا بگذاریم، گفت: افزایش عوارض شهرداری را تصویب کردیم، اما در این مورد ابراز مخالفت می‌کنیم، نکند در فضای تبلیغاتی قرار بگیریم، بهتر است در یک فضای منطقی تصمیم بگیریم و با نظر اعضای شورا به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد.

همچنین اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با مساعدت ۴۰میلیون ریالی به انجمن خیریه اوتیسم فارس به منظور تامین بخشی از هزینه سفر اردوی شمال خانواده‌های اوتیسم از محل ماده ۱۷بودجه شهرداری موافقت کردند.
انتهای پیام/ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.