سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دادگستری آمریکا حزب‌الله لبنان را در فهرست گروه‌های دارای جرائم سازمان‌یافته بین‌المللی گنجاند

جف سشنز، وزیر دادگستری آمریکا در ادعایی، ۵ گروه از جمله حزب‌الله لبنان را در فهرست گروه‌های دارای جرائم سازمان‌یافته بین‌المللی قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه اسکای نیوز، وزیر دادگستری آمریکا در ادعایی، 5 گروه از جمله حزب‌الله لبنان را در فهرست گروه های دارای جرائم سازمان یافته بین المللی قرار داد.

جف سشنز، وزیر دادگستری آمریکا گفت: تحریم های شدیدی علیه حزب الله وضع خواهیم کرد.

سشنز ضمن تکرار یاوه‌گویی‌های مقامات واشنگتن علیه حزب الله لبنان، افزود یک گروه از دادستان های مجرب در امور تروریسم، قاچاق مواد مخدر و پولشویی، درباره افراد و نهادهای حامی حزب الله لبنان تحقیق خواهند کرد.

وزیر دادگستری آمریکا همچنین افزود تیم های مسئول پس از انجام تحقیقات، در 90 روز آینده یافته ها و پیشنهادات خود را درباره حزب الله لبنان و 5 گروه دیگر این فهرست (فهرست گروه های دارای جرائم سازمان یافته بین المللی) به او ارائه خواهند کرد.

این در حالیست که سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان چند ماه پیش در این باره تصریح کرد: دولت آمریکا گفته است کمیته حقیقت‌یابی را برای شناسایی ارتباط حزب الله لبنان با تجارت موادمخدر تشکیل داده است. من در اینجا صریحا به شما می‌گویم که این یک افتراست و ما ارتباط با موادمخدر را به هر شکلی و برای هر کس حتی صهیونیست‌ها حرام می‌دانیم.

نصرالله  تاکید کرده بود: حزب الله حتی تجارت حلال هم انجام نمی‌دهد چه برسد به تجارت حرام، حزب الله هیچ پولی برای تجارت و سرمایه‌گذاری ندارد. حزب الله هیچ شریک تجاری و هیچ فعالیت تجاری در هیچ کشوری ندارد و به هیچ شرکتی هم اجازه چنین کاری نداده است.

دبیر کل حزب الله در ادامه گفته بود: هدف آمریکا از اتهام‌زنی به حزب‌الله مخدوش کردن چهره مقاومت است. آن‌ها پس از شکست‌های فراوان اکنون می‌خواهند یک چهره مجرم و جنایتکار از حزب‌الله به دنیا نشان دهند. وزارت دادگستری آمریکا باید موضوع تجارت مواد مخدر را ابتدا از کشور خود و کارتل‌های قاچاق مواد مخدر شروع کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
مرگ بر آمریکا شیطان بزرگ
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
این یک حرکت متفکرانه برای عملکرد حزب الله است. متاسفانه کشور های زیر دستی مسلمان چون انسجامی ندارند باید بنشینند ببینند چه توری برای آنها پهن میکنند.