سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست کارکنان شرکت مایکروسافت برای خروج از پروژه ارتش آمریکا

به دنبال خروج شرکت فناوری اطلاعات «گوگل» از پروژه جنجال‌برانگیز وزارت دفاع آمریکا، این بار کارکنان مایکروسافت خواستار کناره‌گیری از این پروژه شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فایننشال اکسپرس، به دنبال خروج شرکت فناوری اطلاعات «گوگل» از پروژه جنجال‌برانگیز «زیرساخت دفاع سازمانی مشترک» متعلق به ارتش آمریکا، این بار تعدادی از کارکنان شرکت کامپیوتری مایکروسافت خواستار کناره‌گیری از این پروژه شدند.

کارکنان مایکروسافت در نامه‌ای خطاب به شرکت خود نوشتند: زمانی که ما تصمیم گرفتیم در شرکت مایکروسافت کار کنیم، با امید توانمند ساختن انسان‌ها بر روی سیاره زمین این کار را کردیم، نه با هدف پایان دادن به زندگی و افزایش مرگ و میر. آنهایی که می‌گویند در صورتی‌که مایکروسافت از پروژه  پنتاگون خارج شود، یک شرکت دیگر جایگزین آن می شود، ما به کارکنان آن شرکت ها هم می گوییم که همین کار را انجام دهند. ما از کارکنان شرکت های فناوری درخواست می کنیم که بپرسید کار شما قرار است چگونه و در کجا مورد استفاده قرار گیرد.

در ادامه این نامه آمده است: مایکروسافت روز پنجشنبه به صورت علنی از قصد خود برای همکاری با پروژه «زیرساخت دفاع سازمانی مشترک» خبر داد. مایکروسافت قرار است در ازای دریافت 10 میلیارد دلار، خدمات پردازشی برای وزارت دفاع انجام دهد. این توافق با پنتاگون از نظر وسعت آن گسترده بوده و با پنهان کاری همراه است. در نتیجه ما به عنوان کارکنان مایکروسافت نمی دانیم در حال ساخت چه پروژه ای هستیم. بسیاری از کارکنان این شرکت نمی توانند اجازه دهند پروژه‌ای که ما در حال راه اندازی آن هستیم، برای آغاز جنگ مورد استفاده قرار گیرد.

به دنبال اعمال فشار کارکنان گوگل به این شرکت برای خروج از پروژه پنتاگون، هفته گذشته گوگل از همکاری با این پروژه کناره‌گیری کرد. گوگل علت این اقدام را تناقض اهداف این پروژه با ارزش‌های گوگل معرفی کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، پنتاگون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.