سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

برج دوم فناور دانشگاه امیرکبیر تا پایان سال افتتاح می‌شود

رئیس دانشگاه امیرکبیر از افتتاج برج دوم فناور دانشگاه امیرکبیر تا پایان سال خبر داد.

احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در سال های اخیر حرکت دانشگاه های کشور به سمت نوآوری و فناورانه مطلوب و خوب بوده است، تا جایی که این دانشگاه هم توانسته در بحث برج های فناور موفق عمل کند.

وی ادامه داد: دو سال پیش دانشگاه امیرکبیر برج ابن سینا را افتتاح کرد، در ابتدای این طرح 10­ شرکت­ دانش بنیان مورد حمایت قرار گرفت­ که این تعداد در سال جاری به 123  شرکت رسیده است.

رئیس دانشگاه امیرکبیر تصریح کرد: به نسبت افزایش شرکت‌های دانش بنیان، میزان سرمایه گذاری و­ اشتغال در این زمینه نیز افزایش پیدا کرده است.

معتمدی اضافه کرد: توسعه شرکت‌های نوآور، فناور و دانش بنیان  یکی از بهترین راه‌های برون رفت از مشکلات اقتصادی و بحث‌های مربوط به اقتصاد مقاومتی است، در همین رابطه راه اندازی مراکز مرتبط برای دانشجویان دانشگاه صنعتی امیر کبیر و سایر دانشگاه‌های نوآور که فضای خالی­ مورد نیاز را دارند، از برنامه‌های ما برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان است.

وی گفت: سعی کرده ایم سرمایه گذاری‌های ریسک پذیر را درگیر کنیم و شرکت‌های خارجی علاقمند که دانش فنی مورد نیاز را دارند ­در این عرصه حضور پیدا کنند.

رئیس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به اجرای طرح اصلاح ساختار دانشگاه، ادامه داد : در این طرح به منظور تاثیر در چرخه اقتصادی کشور دو هدف دنبال می شود؛ رسیدن به 100 دانشگاه برتر تا سال 1404 و قرار گرفتن در میان دانشگاه‌های کار آفرین (نسل سوم) دنبال می‌شود تا

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.