سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاشگرانی که استاندارد سازی محصولات و خدمات را در اولویت قرار داده اند

روز ملی استاندارد و هفته گرامیداشت استاندارد تجلیل از تلاش خدمتگزارانی بزرگ و سربلند است که مسیر پیشرفت و کیفیت کالا‌های کشور را هموار کرده اند، تلاشگرانی که آرامش و آسایش را از نظر استاندارد سازی و بالا بردن کیفیت کالا‌ها را برای مردم کشورشان فراهم کرده اند.

 به  گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حوزه عملکردی ادارات استاندارد کل کشور را می‌توان در حوزه‌های استانداردسازی، ارزیابی انطباق، اندازه شناسی و تایید صلاحت برشمرد، فعالیتهایی، چون تدوین و تجدید نظر استاندارد‌های ملی، ساماندهی در مشارکت استاندارد‌های بین المللی، تشکیل کمیته‌های فنی، تایید صلاحیت مدیران کنترل، آموزش مدیران کنترل کیفیت، تایید صلاحیت مراکز آموزشی همکار و صدور پروانه کارشناسی استاندارد از جمله این فعالیت‌ها است. برنامه‌هایی نظیر صدور و تمدید پروانه کاربرد علامت استاندارد، بازرسی و نمونه برداری از واحد‌های تولیدی و سطح بازار، آزمون نمونه‌های تولیدی، صادرات و واردات، بازدید از واحد‌های تولیدی و صنایع از جمله فعالیت‌هایی است که در حوزه استاندارد انجام می‌شود.

آموزش‌های مختلف در راستای استاندارد سازی
ماجدی مدیرکل استاندارد استان یزددر گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد گفت: استاندارد سازی محصولات در سال ۹۷ در سه حوزه تدوین، آموزش و ترویج انجام شده که به این منظور بیش از ۱۱ هزار و ۷۸ برنامه در این مدت انجام شده است و بیش از ۲ هزار و ۳۳۴ ساعت آموزش به کارکنان اداره استاندارد استان یزد داده شده است.

وی افزود:در این راستا بیش از ۹۱۸ ساعت آموزش به کارشناسان استاندارد داده شده و بیش از ۳ هزار و ۳۳ ساعت آموزش‌های برون سازمانی به همشهریان استان یزد اختصاص داده شده و همچنین ۲۴ هزار و ۲۵۵ بسته‌ی ترویجی برای آموزش در حوزه استاندارد تدوین شده است.

محمد حسین ماجدی اردکانی ادامه داد: در ۶ ماهه نخست امسال ۸۸ پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر شده است و بیش از ۱۳۶ برنامه بازرسی فنی از واحد‌های انرژی بر استان انجام شده و بیش از ۱۷۵۶ بازرسی فنی از واحد‌های تولیدی تحت پوشش انجام شده است.

وی افزود: بیش از ۲ هزار و ۹۷۱ نمونه برداری از واحد‌های تولیدی استان انجام شده است همچنین به همین مقدار آزمون نمونه مراکز تولیدی در ۶ ماهه نخست برای واحد‌های تولیدی انجام شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: تعداد پروانه‌های استاندارد به تفکیک تولیدات بیش از هزار و ۱۳۹ مورد بوده است و تعداد ۲۸۵ مورد صدور گواهی صادراتی در ۶ ماهه نخست سال ۹۷ صادر شده است.

بازرسی‌های مختلف در راستای استاندارد سازی خدمات
مدیر کل استاندارد استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ادامه داد: دو هزار و ۳۷۶ برنامه جهت آزمون نازل عرضه جایگاه سوخت مایع و ۱۲۶ برنامه جهت آزمون نازل CNG در ۶ ماهه اول سال ۹۷ در سطح استان یزد انجام شده است.

وی افزود: در ۶ ماهه اول سال جاری بیش از ۳۵ مورد اعلام جرم واحد‌های تولیدی به ثبت رسیده و بیش از ۷۷ مورد توقیف در سطح استان انجام شده است.

ماجدی اظهار داشت: بیش از ۱۵ مورد پلمپ در ۶ ماهه اول سال ۹۷ انجام شده است و ۳۱ مورد پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است و بیش از ۱۱ مورد فک پلمپ انجام شده است.

بیش از ۱۵۰۰ بازرسی از واحد‌های مختلف
ناهید شجاعی فر معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد نیز با بیان اینکه در ۳ ماهه دوم سال ۹۷ طرح طا‌ها در استان یزد به اجرا گذاشته شده است گفت: در این طرح بیش از ۱۵۰۰ بازرسی از سطح بازار انجام شده است که در این بازرسی‌ها کالا‌های مشمول استاندارد اجباری فاقد علامت شناسایی و واحد‌های صنفی متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.

وی بیان کرد: کالا‌های فاقد علامت استاندارد شامل مواد غذایی، لوازم خانگی و الکترونیکی شامل نوشیدنی ها، عرقیجات، رب گوجه فرنگی، زیتون شور، پودر سوخاری، پودر کیک، قند شکسته، چرخ گوشت، سه راهی و اجاق گاز و فیلتر هوای خودرو بوده است.

محمد رضا کافی معاون منابع انسانی اداره کل استاندار یزد  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد نیز با بیان اینکه از ابتدای سال میزخدمت به صورت الکترونیکی در این اداره جهت ارائه بهتر و سریعتر خدمات این اداره راه اندازی شده است گفت: میزخدمت این اداره بر روی سایت اداره کل استاندارد وجود دارد که به صورت غیر حضوری و الکترونیکی قابلیت ارائه خدمت به همشهریان را دارد.

رضا نیز که یک فروشنده محصولات صنعت ساختمان است که به خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد در مورد استاندارد بودن کالا‌ها می‌گوید: ۹۰ درصد محصولات یا دارای علامت استاندارد هستند یا اینکه کالا‌های خارجی هستند که برچسب‌های ایزو دارند یا اینکه کالا‌ها دارای ضمانتنامه می‌باشند.

وی گفت: کمتر کالایی در بازار می‌شود پیدا کرد که از حوزه استاندارد و استاندارد سازی خارج باشد و خریداران محصولات بسیار به این نکته‌ها توجه می‌کنند تا کالا‌هایی با کیفیت و دارای علامت استاندارد و خدمات پس از فروش را با نازل‌ترین قیمت خریداری کنند.

به نظر می‌رسد استاندارد سازی کالا‌ها و خدمات در استان یزد بسیار جدی دنبال می‌شود به طوریکه با پیگیری‌های خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد از صنوف مختلف شهر یزد کمتر کالایی در این شهر وجود دارد که از حوزه این اداره خارج باشد که این تلاش و پیگیری جدی مسئولان کشور و استانی را برای ایجاد آرامش باطنی همشهریان می رساند.


انتهای پیام/ ا

گزارش از نبوی نژاد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.