سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر بهداشت یمن: ائتلاف سعودی علاوه بر کشتن مردم بی‌گناه مانع امدادرسانی به آنان نیز می‌شود

وزیر بهداشت یمن اعلام کرد پس از حمله هوایی به آوارگان یمنی در الحدیده، هواپیما‌های ائتلاف متجاوز سعودی به تیم‌های امدادی اجازه ندادند خود را به آسیب‌دیدگان این حمله برسانند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، وزیر بهداشت یمن اعلام کرد پس از حمله هوایی به اتوبوس‌های حامل آوارگان یمنی در استان الحدیده، هواپیماهای ائتلاف متجاوز سعودی به تیم پزشکی و امدادی اجازه ندادند خود را به آسیب‌دیدگان این حمله برسانند.

طاها احمد متوکل، وزیر بهداشت یمن در مصاحبه با این شبکه گفت: به سبب مشکلات ناشی از کمبود دارو و تجهیزات پزشکی در یمن که خود نتیجه تداوم محاصره کشور است، پیش‌بینی می‌شود آمار شهدای این حمله افزایش یابد. هواپیماهای متجاوزان در همان منطقه‌ای که دو اتوبوس هدف قرار گرفتند به پرواز درآمدند و به امدادگران اجازه ندادند، به زخمی های حمله کمک کنند و آنان را از مرگ نجات دهند. ما از صلیب سرخ خواستیم تا مداخله کند اما آنان هم به دلیلی که اشاره کردم یعنی تداوم حمله هواپیمای ائتلاف سعودی به جاده عمومی که رابط میان استان الحدیده و دیگر استانهاست، نتوانستند خودروهای امدادیشان را به محل حادثه اعزام کنند.  

در حملات هوایی عربستان سعودی به دو اتوبوس حامل خانواده‌های آواره در استان الحدیده در غرب یمن، نوزده یمنی شهید و بیش از سی نفر زخمی شدند. هشت نفر از کشته شدگان این حمله از اعضای یک خانواده بودند.

این جنایت فجیع، چند ساعت پس از جنایت دیگر هواپیماهای متجاوز سعودی در روستایی در منطقه الجاح در شهرستان بیت الفقیه واقع در استان الحدیده روی داد که بر اثر آن پنج شهروند شهید شدند. این حملات، مزرعه ها و خانه ها را هدف قرار داد و بر اثر آن، تنها شبکه آب روستا تخریب شد و ساکنان روستا بی‌آب شدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.