سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حفظ اشتغال موجود برای کارفرمایان بسیار سخت شده است

رئیس اتاق بازرگانی فارس گفت: در شرایط امروز اقتصاد کشور حفظ اشتغال موجود برای کارفرمایان بسیار سخت شده است و بسیاری از واحد‌ها مجبور به کاهش نیروی انسانی برای حفظ و بقا خود هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ جمال رازقی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس در همایش نمایندگان کارفرمایان در هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف شهرستان شیراز، اظهار داشت: در شرایط امروز اقتصاد کشور بسیاری از واحد‌ها مجبور به کاهش نیروی انسانی برای حفظ و بقا خود هستند و یا حتی ممکن است برخی از واحد‌ها مجبور به تعطیلی موقت شوند که در این شرایط سخت و پیچیده واحد‌های تولیدی به‌گونه‌ای تصمیم‌گیری شود که واحد‌ها بتوانند بعد از مدت کوتاهی به‌طور مجدد فعال‌شده و ایجاد اشتغال کنند.

وی با اشاره به ریزش اشتغال در واحد‌ها و تبعات آن در جامعه، افزود: در اقتصاد کنونی ما کارفرمایان در کشور و استان مشکلات متعددی دارند که ضمن درک شرایط باید در هیئت‌های حل اختلاف تصمیم‌گیری شود که واحد‌های تولیدی بتوانند بعد از گذشت بحران، مجدد فعال‌شده و روی پای خود بایستند.

رازقی ادامه داد: این در حالی است که هم‌اکنون در حال پیگیری کمک‌های مؤثری برای واحد‌های تولیدی کشور از سوی دولت هستیم.

رئیس هیئت‌مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی صنایع غذایی و تبدیلی استان فارس تصریح کرد: اگر در شرایط امروز اقتصادی کشور شرایط زمانی و مکانی را درک و بر اساس آن تصمیمات مناسب گرفته نشود منافع ملی به خطر می‌افتد و آسیب‌پذیری ما بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات صنعت، صادرات و تولید در کشور ادامه داد: مشکلات پیش‌آمده در چند ماه اخیر بیش از خارج، متوجه داخل کشور است که به دلیل سیاست‌گذاری‌های نامناسب بر بحران کشور دامن زده شد.

رئیس اتاق بازرگانی فارس بیان کرد: تحریم‌های این دوره سخت‌تر از تحریم‌های گذشته نیست، زیرا در این دوره کشور‌های اروپا و بزرگ دنیا حامی برجام هستند، اما وضعیت آشفته کشور به دلیل عملکرد بد سیاست‌گذاران است که کاهش پول ملی مشکلاتی را برای واحد‌های صنعتی ما ایجاد کرده است.

رازقی بابیان اینکه پیامد سیاست‌گذاری‌ها مواجه‌شدن با بیکاری شدید در کشور خواهد بود، بیان کرد: انتظار ما این است که نمایندگان کارفرمایان و اداره کار استان در جلسات مختلف ازجمله شورای حل اختلاف شرکت می‌کنند این است که فشار مضاعف تحت عنوان دلسوزی را بر کارفرما تحمیل نکنند.

وی افزود: وظیفه نماینده کارفرمایانی که در هیئت‌های حل اختلاف شرکت می‌کنند دفاع از کارفرمایان و نه قضاوت است.

رازقی بابیان اینکه بر اساس پایش انجام‌شده در بهار امسال رتبه کسب‌وکار استان بین اول تا چهارم در کشور بوده است، گفت: علیرغم وضعیت مناسب استان فارس در فضای کسب‌وکار، امروز اقتصاد، صادرات و تولید کشور با وضعیت بحرانی روبروست.
انتهای پیام/ر

صحبت های رئیس اتاق بازرگانی فارس در همایش نمایندگان کارفرمایان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.