سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

براساس آزمایش ۹۵ درصد میوه و سبزی‌ها در کرمان سالم هستند

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: براساس آزمایش‌ها و تست‌های صورت گرفته در کرمان ۹۵درصد محصولات ازجمله میوه‌ها و سبزی‌های تولیدی سالم هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،علی اسدی پور، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به مناسبت هفته جهانی غذا  در جمع اصحاب رسانه گفت: کیفیت و کمیت غذا از اهمیت زیادی برخوردار است و تمام سیاست‌های دنیا این است که ابتدا غذای سالم را در اختیار مردم قرار دهند تا نیاز به دارو کم شود.

وی افزود: براساس آزمایش‌ها و تست‌های صورت گرفته در کرمان ۹۵درصد محصولات ازجمله میوه‌ها و سبزی‌ها سالم هستند.

اسدی پور تاکید کرد: مردم با خیال راحت غذای خود را مصرف کنند چراکه نظارت‌ها به صورت جدی انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: مصرف محصول بهداشتی، آرایشی و غذایی قاچاق به هیچ عنوان مورد تایید وزارت بهداشت نیست.

دراین نشست منصور قنبری زاده، مدیر نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان از وجود یک هزار و ۵۰۰ آرایشگاه در کرمان خبر داد و گفت: در زمینه کنترل آرایشگاه نیز این معاونت در سال‌های گذشته ورود پیدا کرده به طوری که در ۹ ماهه گذشته تاکنون ۲۰۰ آرایشگاه مورد بازدید قرار گرفت که حدود ۲۰۰ رنگ برای تتو که مورد تایید معاونت علوم پزشکی نبوده و همچنین ۵۰ دستگاه تتو که استاندارد نبودند، نیز جمع آوری شده است.

وی شناسایی انبار‌های نگهداری مواد غذایی را از دیگر اقدامات این معاونت دانست و بیان کرد: برخی از این انبار‌ها استاندارد لازم نداشته است که در ابتدا آموزش‌های لازم را دادیم و ملزم کردیم که باید پروانه از وزارت بهداشت دریافت کنند.

هفته جهانی غذا از ۲۱مهر باشعار تغییر الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقای سلامت آغاز و تا ۲۷ادامه دارد.
انتهای پیام/ی

کیفیت و کمیت غذا از اهمیت زیادی برخوردار است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.