سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نود و سومین جلسه شورا صورت گرفت؛

انتقاد عضو شورای شهر از دسترس پذیر نبودن حمل و نقل عمومی برای معلولان

فراهانی گفت: تحقق نیافتن دسترس پذیری اتوبوس‌ و مترو برای معلولان سبب شده تا این افراد از حق زندگی در شهر برخوردار نشوند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در نود و سومین‌ جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، به خاطر وضعیت نامناسب سیستم حمل و نقل شهری در ارائه خدمات به معلولان‌ به شهرداری تذکر داد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به شرایط خدمت‌رسانی به معلولان‌ در اتوبوس‌های تندرو‌ و خطوط مترو‌ گفت: تحقق نیافتن دسترس‌ پذیری شهر برای معلولان سبب شده تا این گروه از شهروندان از امکانات زندگی در شهر به صورت کامل برخوردار نشوند.

فراهانی تصریح کرد: در این شرایط هر چه میزان معلولیت‌ جسمی و حرکتی این افراد بیشتر باشد، مشکلاتشان‌ برای رفت و آمد، کار و زندگی در سطح محله و شهر بیشتر است.

وی با بیان اینکه در این شرایط فراهم کردن دسترسی، حمل و نقل آسان برای گذران امور تحصیلی و نیازهای‌ حیاتی معلولان کمترین خدمتی است که شهرداری می‌تواند انجام دهد، افزود: متأسفانه این خدمت‌رسانی با بی تدبیری نه تنها مشکلی از مشکلات معلولان‌ و جانبازان حل نکرده است، بلکه صرفاً به بهانه دسترس‌پذیر نبودن پیمانکاران‌ فرصت اجرای یک کار ناقص و صدور صورت وضعیت برای شهرداری را پیدا کرده‌اند.

فراهانی با بیان اینکه این روند در مترو بسیار تأسف‌بار‌تر است، افزود: این موضوع در سال 89 سبب مرگ یک زن نابینا‌ در مترو خزانه شد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به بند 3 ماده 71 قانون شوراهای اسلامی کشور درباره لزوم خدمت‌رسانی به معلولان در شبکه حمل و نقل عمومی، گفت: برای دومین بار به شهرداری تذکر می‌دهم، زیرا یک سال پیش درباره لزوم توجه به مسائل نابینایان و تحقق شهر دسترس‌ پذیر از طریق مصوبات شورا در روز عصای سفید به شهرداری تذکر داده بودم.

وی با بیان اینکه انتظار دارم شهرداری بیش از گذشته به مسئله دسترس پذیری شهر برای معلولان توجه کند، گفت: کسب مقام سوم جهانی در مسابقات بین‌المللی پارآالمپیک‌ نشان داد برای معلولان هر جا حداقل امکانات فراهم شود، افتخار آفریده‌اند. از این رو امیدوارم با اقدام مؤثر افشانی شاهد توجه بیش از پیش به دسترس‌ پذیر شدن تهران برای زندگی همه شهروندان و به ویژه معلولان باشیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.