سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاریخ سازی نابغه جوان ژیمناستیک ایران در المپیک/ برنزی خوشرنگ‌تر از طلا

نماینده ژیمناستیک ایران با کسب مدال برنز المپیک جوانان نام خود را تاریخ ژیمناستیک ایران ثبت کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز روزی تاریخی برای ژیمناستیک ایران بود. رضا بهلول زاده در اولین حضور ژیمناستیک ایران در المپیک جوانان توانست در آرژانتین روی سکو برود و مدال برنز خرک حلقه را کسب کند. بهلول زاده بعد از این که در میان ۱۸ نفر برتر قرار گرفت در فینال خرک حلقه بعد از ورزشکارانی از چین و روسیه توانست در جایگاه سوم قرار بگیرد. بعد از بهلول زاده نمایندگان کشور‌های آلمان، آمریکا، ژاپن، برزیل، قزاقستان و انگلیس در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. او قبل از این درمسابقات قهرمانی جوانان آسیا دراندونزی توانسته بود با کسب امتیاز سیزده و بیست وپنج دهم در فینال خرک به مدال برنز برسد.

بهلول زاده اهل توابع تهران و شهرقدس است و با امکانات اندک و تمام محددویت‌هایی که ژیمناستیک درایران دارد، توانسته به این مدال ارزشمند برسد. مسعود جودی مربی رضا است که هدایت او را در المپیک جوانان برعهده دارد.

تصور کسب مدال را هم نداشتیم

محسن سلیمانی دبیر فدراسیون ژیمناستیک دراین باره گفت: قبل از آغاز مسابقات تصورمی کردیم بهلول زاده نهایتا بتواند در دو ماده خرک حلقه و دارحلقه فینال حضور پیدا کند. بعد از حضورش در فینال دیگر تصورکسب مدال از او را نداشتیم.

او ادامه داد: مدال ژیمناستیک در المپیک جوانان هم، چون الماس می‌درخشد. هیچ کس باور نمی‌کرد که ژیمناستیک بتواند مدال المپیکی کسب کند. ازصبح شاهد تبریک مقامات ورزشی به فدراسیون ژیمناستیک هستیم. جامعه ژیمناستیک از این اتفاق بسیار خوشحال است.

نمایان شدن افق‌های پر مدال برای ژیمناستیک

به نظر می‌رسد ژیمناستیک ایران روز‌های خوبی را آغاز کرده است. مدال‌های کیخا در مسابقات آسیایی و چند ورد کاپ، حضور تیم ژیمناستیک ایران میان ۸ تیم برتر آسیا وکسب مقام چهارم خرک حلقه توسط کیخا درمسابقات آسیایی جاکارتا از جمله این اتفاقات است. روندی که درگاهی در فدراسیون ژیمناستیک در پیش گرفته است کم کم به ثمر نشسته است و ژیمناستیک ایران را به آرزو‌های دیرینه خود رسانده است. بهلول زاده تا چند ماه دیگر وارد تیم ملی بزرگسالان می‌شود و با حضور او می‌توان به روز‌های مدال آور ژیمناستیک امیدوار بود. شاید مدال بهلول زاده باعث شود که ورزش ایران دیگر با عنوان " ژیمناستیک ورزش پایه و پرمدال " بیگانه نباشد.


بیشتر بخوانید:طلای دسته ۸۵+ کیلوگرم وزنه برداری به ایران رسید

ملی پوشان فوتسال المپیک ایران برابر روسیه شکست خوردند

کسب 2 مدال طلا و عنوان قهرمانی ایران در کشتی فرنگی المپیک جوانان


انتهای پیام/

بهلول زاده تاریخ ساز شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.