سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادعای منصور هادی: هدف ایران، احیای امپراطوری فارسی است!

رئیس‌جمهور فراری یمن در ادعا‌یی تحریک‌آمیز و قومگرایانه گفت ایران می‌خواهد امپراطوری فارسی خود را دوباره پایه‌ریزی کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری یمن که به مناسبت پنجاه و پنجمین سالگرد انقلاب ۱۴ اکتبر سخن می‌گفت، تلاش کرد پشتیبانی سعودی‌ها از جنگ داخلی یمن را با این عبارات توجیه کند: «حوثی‌ها (جنبش انصار الله) می‌خواهند ما را به نقطه صفر بازگردانند و تلاش می‌کنند اوضاع استان‌های جنوبی را نیز به گذشته بازگردانند. من به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهم استان‌های جنوبی درگیر جنگ داخلی شوند و تحولات جاری در صنعا در این استان‌ها نیز تکرار شود. کسانی که به ایجاد درگیری و جنگ داخلی در میان استان‌های جنوبی فکر می‌کنند باید از این امر خودداری کنند چرا که من هرگز اجازه چنین کاری را نخواهم داد.»

منصور هادی در بخش دیگری از ادعا‌های تحریک‌آمیز و قومگرایانه خود گفت: «ایران می‌خواهد امپراطوری فارسی خود را دوباره پایه‌ریزی کند و ما دلایل بسیاری در دست داریم که این ادعا را اثبات می‌کند.»

وی در حالی که یمن تحت محاصره شدید زمینی، دریایی و هوایی قرار دارد در ادامه ادعا کرد: «ما شمار زیادی از اعضای سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان را دستگیر و زندانی کرده و آنان را مورد بازجویی قرار داده‌ایم. آن‌ها این مسئله را انکار نمی‌کنند و می‌گویند ما به دنبال احیای امپراطوری فارسی هستیم و این امپراطوری قصد دارد تا دریای سرخ را به قلمرو خود بازگرداند. بله، راهبرد آن‌ها احیا و امتداد امپراطوری فارسی است.»

انتهای پیام/

ادعاهای رئیس جمهور فراری یمن درباره ایران

برچسب ها: یمن ، عربستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
زنده باد ایران
ناشناس
۱۵:۴۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
خدا بهش عقل بده
ناشناس
۰۹:۲۴ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
اینا فقط بلدن به ما تهمت بزنن از ترسشون توهم دارند.....
ناشناس
۱۶:۴۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
از نظر اونا بله اگه ما رشدکنیم وتوسعه پیداکنیم لاجرم منطقه فارسی رشد میکنه و این منطقه بزرگیست . اونا درست میگن واین تهمت نیست توهم هم ندارن دارن حس میکنن چون از حسادت وعدم توان رقابت حقیقت رو به زبان وکام خودشون تفسیر میکنند .امپراطوری فارس که اونا میگن منظورشون اتحاد امت اسلام حول تعقل و عزت وشرف اسلام ناب محمدیست (ص) که ایران فعلا پرچمدار اونه.
میلاد
۰۷:۳۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
تا کور شود هر آنکه نتواند دید....