وی ادامه داد: تلاش میکنیم تا اساتید کارورزی توانمندتری را به کار بگیریم تا دانشجو معلمان را بیشتر رصد کند و فعالیت آنها به طور تخصصی تقویت شود در واقع نباید نگاه به دانشجو معلم در کلاس درس به عنوان یک مبصر باشد.
کچوئیان از تعامل بیشتر با آموزش و پرورش برای دورههای کارورزی خبر داد و گفت: باید به این موضوع توجه داشته باشیم که این واحد درسی بیشتر مهارت دانشجو معلمان را نشان میدهد بنابراین نیاز به تمرین دارد تا در زمینه تدریس با توجه به آموختههای دوره دانشگاه خود آمادگی خود را افزایش دهند.
وی درباره کاهش زمان تحصیل دانشجو معلمان به سه سال و افزایش زمان دوره کارورزی بیان کرد: این تصمیم فعلا در مرحله کار کارشناسی است و بعد از بررسی های کامل به طور قطعی سرانجام آن مشخص می شود اما فعلا در حد یک ایده آن را در نظر داریم.
سرپرست نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان درباره وضعیت شرکتکنندگان آزمون اصلح اظهار کرد: ۱۶۰۰ مهارت آموز در آزمون اصلح برگزار شده گواهی صلاحیت دریافت نکردهاند و به آنها تا آذر ماه فرصت داده شد تا بار دیگر شانس خود را برای پذیرفته شدن در این آزمون و حضور در کلاسهای درس امتحان کنند.
وی افزود: چنانچه مهارت آموزان در آزمون آذر ماه نتوانند گواهی صلاحیت حرفهای را دریافت کنند تعهد آنها برای معلمی باطل خواهد شد و اجازه معلمی نخواهند داشت.
کچوئیان درباره مهارت آموزان ورودی سال ۹۶ و ۹۷ گفت: به تمامی مهارت آموزان تاکید کردیم که پذیرفته شدن در آزمون اصلح شرط اصلی برای حضور در کلاسهای درس است و به هیچ عنوان درباره پذیرش این آزمون اغماضی صورت نمیگیرد.
انتهای پیام/