سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس هئیت مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران مطرح کرد؛

مشارکت خیرین در تأمین تجهیزات خوابگاهی کوی دانشگاه تهران/ اختصاص ۷۵۰ میلیارد تومان برای تجهیز خوابگاه‌های دانشگاه تهران

کمره‌ای گفت: اوایل اسفند سال گذشته، مبلغ ۷۵۰ میلیون تومان به منظور تجهیز خوابگاه‌های دانشگاه تهران قرار گرفت که از این رقم ۷۴۴ میلیون محقق شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کمره ای رئیس هئیت مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران در گزارش پویش تامین نیازه های خوابگاه های دانشگاه تهران که عصر امروز در کوی دانشگاه تهران برگزارشد گفت: در ۵ اسفند ماه سال گذشته ۷۵۰ میلیون تومان به منظور تجهیز خوابگاه های دانشگاه تهران قرار گرفت که از این رقم ۷۴۴ میلیون محقق شد.

وی ادامه داد: این مبلغ به صورت خرد خرد در خرداد و تیر سال جاری به حساب بنیاد دانشگاه اضافه شد. این دانشگاه نیازهای بزرگی دارد و این بخش ها با کمک خیرین محقق می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: تصور ما این بود که در جشنواره اخیر بنیاد حامیان دانشگاه تهران حدود ۲۰۰ میلیون تومان کمک از سوی خیرین این دانشگاه دریافت کنیم که خوشبختانه این مبلغ با افزایش بیش از سه برابری محقق شد که البته با سود ۱۷ میلیونی این رقم توانستیم کمک‌های خوبی برای تامین نیازهای اساسی دانشجویان خوابگاهی دانشگاه تهران داشته باشیم.

رئیس هیات مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه طرح‌های بزرگی در این دانشگاه وجود دارد که اجرایی کردن آن منتظر حمایت‌ها و کمک‌های خیرین می‌باشد، گفت: علاوه بر تلاش بنیاد حامیان دانشگاه تهران برای تامین نیازهای اساسی دانشجویان خوابگاهی، ما تلاش کردیم امسال برای اولین بار دوره کارشناسی ارشد این دانشگاه را نیز بورسیه بنیاد کنیم و بتوانیم از آنها حمایت‌های مادی و معنوی داشته باشیم.

کمره‌ای از بورسیه بیش از ۱۴۰۰ دانشجوی دانشگاه تهران توسط بنیاد حامیان این دانشگاه در سال ۹۷ خبر داد و گفت: حدود ۱۰۰ نفر این دانشجویان دوره کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند و مابقی دانشجویان دوره کارشناسی هستند.

وی در ادامه به یکی دیگر از برنامه‌های بنیاد حامیان خیرین دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: ما باید بتوانیم از ایده‌های نو و برتر دانشجویان دانشگاه تهران حمایت کنیم. در واقع دانشجویانی که ایده‌های برتری داشته باشند علاوه بر کمک‌های مادی از کمک‌های حمایتی برای تبدیل ایده‌های آنها به کسب و کار نیز بهره‌مند خواهند شد. در واقع این دانشجویان از طرف پارک علم و فناوری دانشگاه تهران شناسایی خواهند شد.

رئیس هیات مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: بورسیه دانشجویان کم بضاعت از دیگر برنامه‌های این بنیاد است که بر اساس آن دانشجویان بی بضاعت دانشگاه تهران بدون در نظر گرفتن معدل آموزشی شناسایی و مورد حمایت قرار می‌گیرند و همچنین دانشجویانی که معدل مساوی داشته باشند در ازای کار دانشجویی می‌توانند از حمایت‌های بنیاد بهره بگیرند.

کمره‌ای از اعتبار بیش از ۱.۵ میلیارد تومانی اعتبار صندوق نیکوکاری این دانشگاه خبر داد و گفت: در ابتدا که صندوق نیکوکاری دانشگاه تهران به بنیاد حامیان دانشگاه تهران واگذار شد ۷۵۰ میلیون تومان موجودی داشت که در حال حاضر این موجودی به ۱.۵ میلیارد تومان افزایش یافت و در نظر داریم تا پایان سال جاری آن مبلغ به دو میلیارد تومان افزایش یابد.

در ادامه مراسم محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران گفت: برگزاری اینگونه جلسات دارای ارزش و انرژی های مثبت است.

وی ادامه داد: دوران دانشجویی یکی از تعیین کننده ها و روزهای ارزشمند هر جوان  است و در این بین تامین تجهیز و خوابگاهای یکی از کارهای ارزشمند است.

رئیس دانشگاه تهران افزود: امروز توسعه و فعالیت خوابگاهای دانشجویی بسیار ارزشمند است و این امر توسط خیرین ایجاد می شود. هر زمانی که دانشجویان در این خوابگاها قدم برمی دارند دعاگوی شما خیرین هستند.

نیلی افزود: آنچه که بنیاد حامیان دانشگاه تهران که من آن را جایزه بورسیه می نامم انجام می دهد، کمک به توانمندتر شدن دانشجویان دانشگاه تهران است،زیرا آن ها از نخبگان کشور هستند و می توانند در مسیر صحیح قدم بردارند.

وی گفت: دانشگاه تهران بزرگ ترین ظرفیت کشور برای سرمایه گذاری و فعالیت خیرین است، اگر در گذشته فقط مشارکت خیرین در توسعه دانشگاه ها ساخت خوابگاه کلاس درس و تجهیزات آموزشی بود، امروز فضای بزرگ تری ایجاد شده است که می تواند اثر بخشی افزون تری داشته باشد و کمک خیرین در این حوزه قطعا توسعه کشور را به دنبال خواهد داشت.

نیلی ادامه داد: کارآفرینی و مسئولیت اجتماعی از اهداف برنامه سوم دانشگاه تهران است و امیدواریم بنیاد حامیان در کنار فعالیت هایی که انجام می دهد در بُعد توانمند سازی دانشگاهیان نیز مشارکت کنند.

انتهای پیام/

اقدامات بنیاد حامیان دانشگاه تهران در نیمه نخست سال جاری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.